سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ عامل افزایش نژادپرستی در غرب

نویسنده و پژوهشگر امور سیاسی آمریکا اعلام کرد انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا نقش مهمی در افزایش نژادپرستی در غرب داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «نصیر العمری» نویسنده و پژوهشگر امور سیاسی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین درباره افزایش راست‌گرایی افراطی و نژادپرستی در آمریکا گفت: این روز‌ها روز‌های اسف باری برای مسلمانان در غرب است. دشمنی و خصومت با اقلیت‌ها و به ویژه با مسلمانان افزایش یافته است. 

وی افزود: این جریان در آمریکا وجود دارد که یک جریان تاریخی و قدیمی است. هیچ کس فراموش نمی‌کند که مردان سفیدپوست چگونه با سرخپوستان رفتار کردند. جنگ‌های داخلی آمریکا نیز به خاطر نژادپرستی بود. از این رو مساله نژادپرستی در آمریکا مساله جدیدی نیست. در دهه نود ما در آمریکا شاهد تحولی بودیم که به تکثرگرایی گردن می‌نهادند و دیگران را نیز می‌پذیرفتند و دست راستی‌های مسیحی نقش سیاسی‌شان در این برهه کاهش پیدا کرد، اما به صورت زیرزمینی تفکرات نژادپرستانه موجود بود و هیچگاه از بین نرفت، در آمریکا نفرت وجود دارد و بخشی از تاریخ این کشور است.

اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) می‌گوید از زمانی که دونالد ترامپ بر سر کار آمده است حوادث (نژادپرستانه) هفده درصد افزایش پیدا کرده است که این میزان، میزان زیادی است. این افزایش هفده درصدی در خصوص اقدامات نژادپرستانه‌ای است که با ارتکاب جرم همراه بوده است و گرنه میزان نفرت از اقلیت از این میزان بیشتر است چرا که به سبب آزادی بیان افراد به طور قانونی می‌توانند آنچه را می‌خواهند بگویند. نژادپرستی در غرب رو به افزایش است و دونالد ترامپ در این میان نقش عمده‌ای در این خصوص دارد زیرا وی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به این امور دامن می‌زند.

برخلاف اروپا که برخی احزاب در آن وجود دارند که آشکارا شعار نژادپرستانه سر می‌دهند و با عرب ها، رنگین پوستان و مسلمانان اعلام دشمنی می‌کنند، اما در آمریکا چنین احزابی وجود ندارند و چنین نقشی را راست‌گرا‌های حزب جمهوری خواه آمریکا بر عهده دارند. رسیدن دونالد ترامپ به قدرت این مساله را علنی کرد. اساساً انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آن هم پس از آنکه گفته بود مسلمانان از آمریکا بدشان می‌آیند و رنگین پوستان به زنان تجاوز می‌کنند، خود نشان‌دهنده وجود نژادپرستی، نفرت و کینه، در میان بخش گسترده‌ای از جامعه آمریکا است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.