سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هواپیمای بوئینگ اتیوپی پس از برخاستن به طور نامعمول سرعتی زیاد داشت

یک منبع که به نوار صوتی کنترل ترافیک هوایی گوش داده است افشا کرد پرواز شماره ۳۰۲ هواپیمایی اتیوپی که با ۱۵۷ نفر در روز یکشنبه سقوط کرد پس از برخاستن، به طور نامعمول سرعتی بالا داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع که به نوار صوتی کنترل ترافیک هوایی گوش داده است افشا کرد پرواز شماره ۳۰۲ هواپیمایی اتیوپی که با ۱۵۷ نفر سقوط کرد پس از برخاستن، به طور نامعمول سرعتی بالا داشت و سپس هواپیما با مشکلاتی مواجه شد و اجازه گرفت فورا به ارتفاع بالا برود.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در صدای ضبط شده خلبان، درخواست صعود به ارتفاع ۱۴ هزار پایی بالاتر از سطح دریا کرد، اما بعد از گردش به راست برای بازگشت به فرودگاه، در ارتفاع ۱۰ هزار و ۸۰۰ پایی از صفحه رادار محو شد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت خلبان علت درخواست برای بازگشت را مشکلی در کنترل پرواز عنوان کرده بود.

وی گفت اندکی پیش از گردش به راست، مامور کنترل ترافیک هوایی در حال ارتباط با یک هواپیمای دیگر بود که صدای خلبان پرواز ۳۰۲ شنیده شد و گفت: «قطع کنید، قطع کنید».

این منبع اعلام کرد خلبان با این اظهارات تلویحا می‌خواست بگوید دیگر ارتباطات غیرضروری باید متوقف شود.

وی گفت صدای خلبان بسیار هراسان بود.

یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اتیوپی روز یکشنبه سقوط کرد و کل ۱۵۷ خدمه و سرنشین آن جان خود را از دست دادند.

هواپیما که حامل ۱۴۹ مسافر و هشت خدمه بود از آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی، به سوی نایروبی، پایتخت کنیا، پرواز می‌کرد که در نزدیکی شهر بیشوفتو که به آدیس آبابا نزدیک است، سقوط کرد و پس از برخورد با زمین آتش گرفت. شرکت هواپیمایی اتیوپی این هواپیما را به تازگی از شرکت بوئینگ خریداری کرده بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
چرا تو کابین و بیرون هواپیماها دوربینای آن لاین نمیذارن که هر وقت سانحه ای شد فیلمش رو همه بتونن ببینن و علتش فورا معلوم بشه