سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکل اشتغال عسلویه با توجه به ظرفیت‌های موجود حل شود

نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی بر توجه دولت به برطرف کردن مشکل بیکاری در عسلویه با توجه به وجود همه ظرفیت‌ها و تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام علی یونسی روز شنبه در نشست شورای اداری و فرهیختگان عسلویه افزود: عشق به ایران و اسلام با محوریت اهل بیت به عنوان دو رکن اساسی امنیت و سلامت ما را تامین کرده است و نباید اجازه دهیم خناسان این سرمایه را از ما بگیرند.

وی بیان کرد: این مردم اعم از شیعه و سنی همواره عشق و علاقه وافری به ایران، اسلام و اهل بیت دارند و تلاش‌های زیادی برای حفظ و حراست از ایران و خلیج فارس داشتند.

نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: امروز درمنطقه پرآشوب خاورمیانه، ایران درامنیت کامل به سر می‌برد و اگرامنیت نباشد خدا پرستیده نمی‌شود و زندگی و اخلاق هم وجود ندارند.

یونسی با اشاره به اینکه تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف میان اقوام و مذاهب درایران ناموفق بوده است، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا درتلاش هستند این امنیت را از ما بگیرند، اما موفق نخواهند شد.

وی گفت: هدف از حمله به مسجد نیوزلند شیعه و سنی نبود بلکه مسلمانان بودند.

نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی افزود: جمهوری اسلامی تاکنون به دلیل عشق و علاقه ملت به ایران و ایرانی بودن در دفع کید دشمنان موفق بوده است.

یونسی یادآور شد: خلیج فارس متعلق به یک قوم نیست بلکه خلیج فارس یعنی ایران و متعلق به همه ایرانیان است واگر امنیت این کشور به هم بخورد همه آسیب می‌بینند.

وی بیان کرد: فارس به معنی یک قوم نیست بلکه به معنی همه اقوام و ایرانیان است و این کشور متعلق به همه است.

نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی برضرورت توجه دولت به برطرف کردن مشکل بیکاری در عسلویه با توجه به وجود همه ظرفیت‌ها و تاکید کرد و گفت: باید مشکلات اشتغال مردم عسلویه با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود در این منطقه با همت مسئولان پیگیری و برطرف شود.

یونسی برضرورت حل مشکل اشتغال و آلایندگی عسلویه و آباد کردن سواحل خلیج فارس تاکید کرد.

وی یادآور شد: عسلویه امروز به کارگاه ایران تبدیل شده است پس باید مشکلات مردم در بخش اشتغال و آلایندگی حل شود.

نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی از مردم و نمایندگان بخش‌های مختلف عسلویه بابت منطق سلیم در پیگیری مشکلات تشکر کرد  وگفت: اجازه ندهید افراطی گری به این منطقه راه پیدا کند.

یونسی عنوان کرد: درساحل خلیج فارس کمبود آب نشانه ضعف ماست باید این مشکل حل شود.

وی گفت: دولت باید زمینه سرمایه گذاری در عسلویه را فراهم کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: برطرف کردن آلایندگی منطقه عسلویه ازمهمترین مطالبات مردم است دراین ارتباط اقداماتی انجام شده و در سطح سران قوا قراراست مورد رسیدگی قرار گیرد.

مجید خورشیدی افزود: سهم اشتغال مردم پایین است و این مطالبه بحقی است که امیدواریم دراین سفر رئیس جمهوری خبر‌های خوشی برای مردم داشته باشند.

وی تاکید کرد: برای برطرف کردن مشکل کمبود آب آشامیدنی اقداماتی انجام شده، ولی باید اعتبارات ارزی تخصیص یابد تا به شکل بهتر پروژه‌ها اجرا و این مشکل حل شود.

رئیس شورای شهر نخل تقی در این نشست بر ضرورت پرداخت حق آلایندگی عسلویه تاکید کرد و گفت: چرا حق آلایندگی عسلویه درکل استان بوشهر توزیع می‌شود.

شیخ عبدالستار امام جمعه اهل سنت نخل تقی و عضو شورای روحانیت اهل سنت گفت: راضی نگهداشتن مردم از افتتاح فاز‌های گازی و صنعت مهم‌تر است.

وی افزود: مردم مهمترین سرمایه هر کشور هستند به همین دلیل باید هر دولتی به اولویت‌های مردم توجه کند.

امام جمعه اهل سنت نخل تقی برضرورت توجه بیشتر به مشکلات آموزش و پرورش تاکید کرد.

امام جمعه عسلویه نیز گفت: همه مردم دنبال رسیدن به عزت هستند، ولی گاهی راه را اشتباه می‌روند.

حجت الاسلام هاشمی نژاد افزود: شهرستان عسلویه از نعمت وحدت برخوردار است.

وی یادآور شد: حل مشکلات زیست محیطی در شهرستان عسلویه با وجود این همه ثروت از مطالبات بحق مردم این شهرستان است.

امام جمعه عسلویه برضرورت تامین شیر دانش آموزان و دادن مجوز راه اندازی سامانه سوخت گیری هواپیما با توجه به انجام ۱۵۰ پرواز درهفته از فرودگاه عسلویه تاکید کرد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ک

تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف میان اقوام و مذاهب درایران ناموفق بوده است

برچسب ها: اشتغال ، صنعت ، وزارت نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.