معاون فنی و زیربنایی راه آهن گفت: توسعه مسیرهای قطارهای حومهای به ویژه تهران - کرج - قزوین و تهران - گرمسار در سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه راه آهن قزوین - رشت بعد از ۱۹ سال به شبکه ریلی متصل شده است، گفت: این پروژه به عنوان مهمترین بخش کریدور توسعه شمال به جنوب به شمار میرفت که با همت متخصصان و مهندسان ایرانی به بهرهبرداری رسید.
یزدانی با بیان اینکه راه آهن قزوین - رشت قابلیت جابهجایی بار به میزان ۵ تا ۶ میلیون تن را در سال دارد، گفت: این خط راه آهن میتواند در طول سال یک میلیون مسافر را جابهجا کند و ما از این طریق شاهد کاهش حجم بار ترافیک در جادههای شمالی به ویژه در ایام پیک سال خواهیم بود.
بیشتر بخوانید: چهار نقطه در خط راه آهن گلستان برای عبور سیلاب شکافته شد/ اختصاص هزار و ۹۰۰ میلیارد برای نوسازی ناوگان ریلی
معاون فنی و زیربنایی راه آهن تصریح کرد: عملیات اجرایی قطعه دوم این راه آهن که مسیر رشت تا آستارا را شامل میشود، با حضور رئیس جمهور در اسفند ماه سال ۹۷ کلید خورد و این قطعه هم با کمک و همت مهندسان ایرانی به زودی ساخته و به بهره برداری میرسد.
وی بیان کرد: ایجاد مسیرهای حومهای از دیگر فعالیتهای شبکه ریلی و راه آهن است به طوری که ما در مسیرهای حومهای خطوط ریلی بسیار زیادی را احداث کردیم و از این طریق بار ترافیک مسیرهای حومهای به کلان شهرها را کاهش دادیم.
یزدانی گفت: مسیر تهران - گرمسار و تهران - کرج - قزوین از پروژههای مهمی است که بخشی از آن در سال ۹۷ به بهره برداری رسید و مابقی آن در سال ۹۸ به بهرهبرداری میرسد.
معاون فنی و زیربنایی راه آهن اظهار کرد: ایجاد خط دوم خطوط ریلی و پروژهها از دیگر اقدامات مهم در این حوزه بوده است که تا امروز برخی از مسیرها مانند بافق - زرین شهر به پیشرفت ۸۵ درصدی رسیده و برخی دیگر از مسیرها هم در دستور کار قرار گرفته و در سال ۹۸ ساخت آنها کلید میخورد.
انتهای پیام/