سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذوالفقاری:

خودروهای دارای نقص فنی باید متوقف شوند

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: خودرو‌های دارای نقص فنی باید متوقف شده و مشکل آن‌ها برطرف شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین ذوالفقاری  معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مشترک مدیر کل انتخابات وزارت کشور با مدیران استانی و عوامل اجرایی انتخابات استان‌های جنوبی کشور درباره بحث ایام نوروز و  اقدامات مربوط به آن گفت: دستور العمل بهره برداری در مناطق  درون و برون شهری با اجماع تصمیمات دوستان و شورای وزارت کشور به نتیجه رسید. درباره بحث حوادث رانندگی در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها باید گفت که طی۳۰ سال گذشته، عمده تصادفات به دلیل ساخت و سازها و حاشیه‌هاو راه‌های فرعی  نامناسب در کنار جاده‌ها بوده که بدون هیچگونه مجوزی ساخته شده بودند.

ذوالفقاری با بیان اینکه علت دیگر تصادفات وجود سرعت‌گیرهای نامناسب در جاده‌ها است، گفت: باید سازو کارهای مناسبی را برای کاهش سرعت‌ خودرو در جاده‌‌ها در نظر گرفت. عمده تصادفات جاده‌ای به‌دلیل تردد افراد در سی کیلومتری شهرها از عرض خیابان است یا ورود اتومبیل به خیابان فرعی و اصلی موجب می‌شود بخشی از تصادفات رخ دهد.

 معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در ادامه اظهار کرد: موضوع بعدی درباره استان‌های حادثه‌خیز جاده‌ای است. بسیاری از استان‌ها باید مناطق حادثه‌خیز خود را سامان ببخشند. نکته دیگر خودورهای دارای نقض فنی است که همچنان در جاده تردد دارند.  بسیاری از آنها چراغ خطر نداشته و باید متوقف شوند و  حتما باید نقص فنی این اتومبیل‌ها برطرف شود.

وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت آن است که اعلام اخبار حوادث رانندگی از  رسانه‌ها در حد لازم، بازدارنده است. یعنی زمانی که خبر برخی حوادث جاده‌ای  اعلام می‌شود، برای مردم بسیار موثر بوده است. همچنین در بخش خصوصی بحث امداد و نجات مورد بررسی قرار گرفته است.  آلمانی‌ها حدود ۳۷ سال قبل با ایجاد  امداد و نجات هوایی  توسط بخش خصوصی توانستند ۱۵ درصد تلفات را کاهش دهند. ما می‌توانیم در این موضوعات فعالیت‌های بسیاری انجام دهیم  تا مردم در سفرهای نوروزی خود آرامش لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.