سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخطاریه سیلاب برای سیستان و بلوچستان؛

هواشناسی بارش ۲۰ تا ۵۰ میلی متری باران برای استان پیش بینی کرد

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به استان برآورد می‌شود میزان بارش‌ها در برخی نقاط نواحی مرکزی استان به ۲۰ تا ۵۰ میلی متر بر سد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی از ظهر یکشنبه تا بعدازظهر دوشنبه در سطح استان رگبار باران یا تگرگ، رعدوبرق و بادشدید لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به شدت بارش‌ها جاری شدن رواناب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان موقتی رودخانه‌های فصلی رخ خواهد داد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بارش‌ها در برخی نقاط شهرستان‌های خاش، ایرانشهر، بزمان، دلگان، فنوج، غرب سواحل و ارتفاعات غربی زاهدان سنگین و بین ۲۰ تا ۵۰ میلی متر برآورد می‌شود.

ملاشاهی افزود: در این مدت در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی و جنوب استان وزش باد شدید با سرعت ۷۰ تا ۹۰ گاهی بیش از ۹۰ کیلومتر برساعت پیش بینی می‌شود که همراه با گردوخاک خواهد بود.

وی ادامه داد: وزش باد شدید در برخی نقاط محور‌های مواصلاتی زاهدان-بم و ایرانشهر-بم و زاهدان-نهبندان سبب بروز توفان شن و کاهش دید خواهد شد و احتمال اختلال در تردد‌های ریلی و هوایی وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه به وقوع بارش‌های گسترده در حوضه آبریز رودخانه هیرمند اشاره کرد و گفت: در روز‌های پایانی هفته بارش‌های فوق سنگین در حوضه آبریز رودخانه‌های منتهی به شمال استان رخ می‌دهد که با وجود این شرایط جاری شدن مجدد سیلاب به سمت سیستان پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ع

هواشناسی بارش ۲۰ تا ۵۰ میلی متری باران برای استان پیش بینی کرد

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.