سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره بوم محلی حلوای ضیابری با قدمت ۵۰۰ ساله

چهارمین جشنواره بوم محلی حلوای ضیابری در دهستان ضیابر صومعه‌سرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  علیرضا مهرگان، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صومعه سرا امروز گفت: در آستانه فرارسیدن عید نوروز، چهارمین جشنواره بومی محلی حلوای ضیابری در سالن شهدای دهستان ضیابر این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پخت حلوای ضیابری قدمتی ۵۰۰ ساله دارد، افزود: در این جشنواره که هر سال در آستانه فرا رسیدن نوروز برگزار می‌شود، آئین‌های بومی – محلی نظیر نوروزی خوانی، عروس گوله، موسیقی محلی و نمایش اجرا شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صومعه سرا، با بیان اینکه حدود ۲ هزار نفر از جشنواره حلوای ضیابری دیدن کردند، گفت: برپایی جشنواره‌های بومی- محلی علاوه بر حفظ و احیاء آداب و رسوم زمینه جذب گردشگر را فراهم می‌کند.

علیرضا مهرگان افزود: بانوان صومعه سرایی با آرد برنج، روغن، کره، شکر، دوشاب یا عسل، گردو، زنجبیل، هل و سبزیجات معطر این شرینی محلی را پخته و عرضه کردند.

وی گفت: برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی ما را ملزم می‌کند که چنین سنت‌هایی را تا منسوخ و فراموش نشده‌اند، احیا و سپس به عنوان یکی از جاذبه‌ها در صنعت گردشگری استفاده کنیم.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان صومعه‌سرا، احیای سنت‌های قدیمی بومی محلی و انتقال به نسل آینده، ثبت و ترویج و نگهداری این آیین‌ها و سنت‌ها را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌های بومی محلی موجب نشاط و شادی مردم می‌شود و به همین علت در این راستا همیشه با استقبال خوب مردم مواجه هستیم.

علیرضا مهرگان تصریح کرد: حلوای ضیابر یکی از شیرینی‌های مشهور محلی و از سوغاتی‌های استان گیلان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م.ع

جشنواره بوم محلی حلوای ضیابری برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.