سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۶۵ درصدی بودجه عمومی شهرداری مشهد برای سال آینده

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سهم در آمد‌های ناپایدار شهرداری مشهد بیش از دو برابر درآمد‌های پایدار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بتول گندمی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ها در مشهد گفت: در آلبوم بودجه عمومی شهرداری مشهد سهم درآمد‌های پایدار از منابع پایدار معادل ۲۳ درصد و در حوزه منابع ناپایدار ساختمانی و سایر معادل ۷۷ درصد است.

وى افزود: در اصلاح بودجه سال ۹۷ معادل هزار و ٣٩ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در نظر گرفتیم و این در حالیست که این رقم در سال ۹۸ با ۶۵ درصد افزایش به عدد ۱۷۱۸ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با اعتبارات حوزه حمل و نقل و ترافیک گفت :  ٥٨ درصد از اعتبارات بودجه به این حوزه اختصاص داده شده است و ۱۸ درصد به حوزه خدمات شهری می‌باید.

گندمى افزود: در حوزه عوارض بلیت هواپیمایی نیز در سال ۹۷ تنها ۱۱ میلیارد تومان وصولی داشتیم که این رقم هم با توجه به حجم تردد هوایی ناچیز بوده و در این راستا همراهی نمایندگان مجلس را درخواست داریم.

وى همچنین در ارتباط با بودجه برای خط مترو مشهد گفت:: سه ایستگاه از خط سه مترو ایستگاه شهدا، باب الجواد و پایانه از خط سه قطاری شهری مشهد در بودجه ۹۸ دیده شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت : خط دو قطار شهری مشهد تا جام عسل فردا تست آزمایشی شده و تا پایان خرداد ۹۸ به بهره برداری می‌رسد.
 
گندمى گفت: در بخش درآمد‌های ساختمانی عوارض نوسازی با اعتبار ۶۵ میلیاردتومان با دو درصد سهم در بودجه ۹۷ است که این رقم در بودجه ۹۸ به ۷۵ میلیارد تومان با یک درصد سهم خواهد رسید.

وی افزود: سرانه هر شهروند در عوارض نوسازی برای سال ۹۸ معادل ٢٣ میلیارد و ٦٢٨ میلیون تومان تومان برآورد شده است.

گندمی همچنین در مورد تخلفات در کل در آمد شهرداری افزود : در بخش تخلفات در کل درآمد شهرداری ۸۵۱ میلیارد تومان معادل ۲۵ درصد سهم برآورد شد که این رقم در کل بودجه شهرداری به هزار و ٨٤ میلیارد تومان  اختصاص داده شده است.

وى تصریح کرد : عوارض ساختمانی مانند پروانه ساخت هزار و ۱۵۸ میلیارد تومان سال ۹۷ به مبلغ هزار و ٨٥٧ میلیارد تومان در سال ۹۸ به درصد ۲۲ رسیده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت : در بخش هزینه‌های جاری و نگهداشت شهر برای سال ۹۸ مبلغ هزار و ٦٥٣ میلیارد تومان با ۲۳ درصد لحاظ شده است.

انتهای پیام//ا. آ
 

هزار و ۷۱۸ میلیارد تومان بودجه عمومی شهرداری مشهد در سال ۹۸

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.