سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۷۸ هزار و ۶۳۳ تن فرآورده دامی در سیستان وبلوچستان تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالانه ۱۷۸ هزار و ۶۳۳ تن گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، شیر و عسل در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجتبی پیری  اظهار داشت: از مجموع تولیدات دامی سیستان و بلوچستان ۴۲ هزار و ۲۰۸ تن آن به گوشت قرمز اختصاص دارد.

وی گفت: همچنین سالانه ۲۵ هزار و ۳۷۱ تن گوشت مرغ و چهار هزار و ۶۴۰ تن تخم مرغ در سیستان و بلوچستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تولید ۱۰۶ هزار و ۳۶۶ تن شیر و ۴۸ تن عسل را از دیگر ظرفیت‌های فرآورده‌های دامی این استان برشمرد.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان با داشتن ظرفیت‌ها و پتاسیل‌های بسیار بالا در حوزه کشاورزی و زیربخش‌های مهم آن و اقلیم بسیار مناسب تولید محصولات زراعی در فصل زمستان، میوه‌های گرمسیری و سردسیری و محصولات متنوع دامی و شیلات در آب‌های ساحلی و فراساحلی و منابع آبی داخلی با پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی و دیگر زمینه‌ها می‌تواند تامین کننده نیاز بازار داخل و صادرات به دیگر کشور‌ها باشد.

پیری گفت: ۱۷۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت بوده و بیش از ۷۰ درصد معیشت مردم استان وابسته به بخش کشاورزی است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان سالانه توانایی تولید ۹۰ هزار تن گوشت کشور را دارد.

تولید فرآوردهای دامی در سیستان وبلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.