وی بیان داشت: این روزها و با تزریق چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی به قطعه سازان، تعداد تولید خودروها افزایش یافته و ۲ خودروساز بزرگ و سایر خودروسازان در مجموع روزانه بیش از چهار هزار و ۲۰۰ دستگاه تولید دارند.
این مقام صنفی اظهار داشت: تا روز پنجشنبه هفته گذشته (۲۳ اسفندماه) حدود ۹۰ درصد این مبلغ به حساب قطعه سازان واریز شد.
پس از اینکه چهاردهم بهمن ماه معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست تخصصی کمیته خودرو از تخصیص چهار هزار میلیارد تومان به ۲ شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا خبر داد، عملیات اجرایی تخصیص این مبلغ به قطعه سازان در شرکتهای خودروساز آغاز و مقرر شد بانکها مطابق فهرستی که خودروسازان در اختیارشان قرار دادند، مبالغ را به طور مستقیم به قطعه سازان پرداخت کنند.
در این زمینه، قرار شد برای تزریق نقدینگی به خودروسازان با محوریت بانک مرکزی، ۱۱ هزار میلیارد تومان در ۲ بخش ریالی و ارزی پرداخت شود که شامل چهار هزار میلیارد تومان و ۸۴۴ میلیون یورو بود.
نجفی منش در ادامه با بیان اینکه ظرفیت تولید بیش از این رقم نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای سال ۹۸ تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو برنامه ریزی شده است.
وی وجود هرگونه مافیا در صنایع خودروسازی و قطعه سازی را بی پایه و اساس برشمرد و گفت: کمبود نقدینگی و تخصیص ارز در ماههای گذشته، شرایط دشواری را برای هر دوی این صنایع رقم زد.
این مقام صنفی درخصوص مطالبات ارزی قطعه سازان نیز گفت: مقرر بود مبلغ ۸۴۴ میلیون یورو به دست قطعه سازان برسد، اما تاکنون محقق نشده است. در این زمینه پیشنهاد کردیم بانک مرکزی این ارز را در اختیار بانکها قرار دهد تا آنها نیز به صورت ریالی در اختیار قطعه سازان قرار دهند و پس از ۹ ماه به صورت ریالی برگردانیم.
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور همچنین درباره تعدیل قیمت قطعات خودرو خاطرنشان ساخت: قیمت برخی قطعات توسط ۲ خودروساز بزرگ کشور تعدیل شده و در بقیه موارد نیز قطعه سازان به ارسال مدارک و مستندات خود پرداخته اند که باید از سوی خودروسازان به قطعه سازان پرداخت شود.
وی یادآور شد: مطابق محاسبات، امسال ۲ خودروساز بزرگ کشور بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان زیان داشته اند و امید میرود با افزایش تولید و تحویل خودروها به مردم، از زیان آنها کاسته شود.
نجفی منش تاکید کرد: فروش خودرو از سوی خودروسازان با فرمول پنج درصد زیر قیمت بازار، به شرط اجرایی شدن درست و مستمر و تداوم عرضه خودروسازان به تعادل در قیمتها خواهد انجامید؛ شیوهای که سال ۷۶ نیز در بازار با موفقیت اجرایی شد و تا ۱۰ سال پس از آن کمترین تنش را در بازار شاهد بودیم.
وی طرح این ادعا از سوی برخی که خودروسازان در هفتههای گذشته با توقف عرضه موجب گرانی خودرو در بازار شدند تا قیمتگذاری کارخانهای بر مبنای فرمول پنج درصد زیر قیمت بازار افزایش یابد را رد کرد و گفت: در آن ۲ هفته مجوز فروش به خودروسازان داده نشده بود.
این مقام صنفی یادآور شد: گرچه در آن هفتهها قیمت در حاشیه بازار بالا رفت، اما چیزی دستگیر خودروسازان نشد، زیرا قیمتهای کنونی برمبنای قیمت بازاری بهمن ماه محاسبه میشود.
منبع:آخرین خبر
انتهای پیام/
من با پانزده میلیون چی میتونم بخرم؟!!
ایرانی میتونه در قله باشه میتونه اولین باشه میتونه
همون جوری که سپاه ثابت کرد
ما هم علمشو داریم هم توانشو فقط اراده و همت میخواد
نمیدونم چند درصد این افرادی که اینجا نظر گذاشتن قرآن میخونن اما اینو براتون مینویسم شاید اینایی که صف میکشن برای خرید و هم به خودشون خیانت میکنن و هم به دیگران
انَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّي يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ
خداوند سرنوشت هیچ قوم( و ملّتی) را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند
دیگه حرفی نیست!!!
وقتی خودتون تصمیم میگیرین خودروی 20 تومنی رو 50 میلیون بخرین
خوب ببندین کارخانه تولید ابزار قتاله را تا ضرر نکنید.
این آقایون هم بجای اینکه تو این اوضاع به ثبات بازار کمک کنند بیشتر تنش ایجاد میکنند
البته دیگع عادت کردیم این دولت سیاستش همینه
خودشون پیش فروش رو راه میندازند و بعد از چند دقیقه سایت رو میبندد تا بگن محصولاتشون خریدار داره تا با این تفکر دوباره قیمت خودروهای بی کیفیتشونو ببرن بالا
هر وقت در عمل دیدید اونوقت باور کنید
این بازار آشفته مثل سایر بازارهای دیگر پیرو هیچ منطقی نیست که با راهکار علمی به مسیر صواب برگردد
به نظر این آشفتگیها با برنامه وتعمدی است
بنده معلمم و واسه رفتن به محل کار 4 روز در هفته مجبورم کلی کرایه بدم و معطل شم ولی با این وضع نمیخرم تا ارزون شه اگه همه یه مدت نخرن قیمتا رو میارن پایین
2- هر وقت میگن چیزی ارزون میشه ما کلا برعکسش رو به عینه دیدیم..
3- ضرر کردن خودروسازها... اوخی!
نخواهیم خرید
عدم استقبال ملت از فروش فوری وپیش فروش ها قیمت ها راکاهش داده است افزایش تولیدتاثیری نداشته است قطعا روند نخریدن خودرو ادامه خواهدداشت چون ملت آگاه هستند ومی دانند کاهش ارزش پول ملی بسیارزیانبار است ونابود کننده ی تولید می باشد
ولي بازهم توكل به خدا...
اگه چیزی گران شد خریدارش بیشتر میشه
بزار هر چقدر دوست دارند تولید کنند
پرايدميشه 12 سکه طرح جدید ارزون ارزون
۱۱ سال با ماشین های عبوری رفتم و چند بار هم تصادف داشتم که خوشبختانه زنده موندم
از سال قبل تصمیم گرفتم یه پراید دست دوم بخرم. هر ماه ۷۰۰ هزار تومان جمع میکردم که یه پراید دست دوم ۱۰ میلیونی بخرم. حالا همون پراید دست دوم شده بیش از ۳۵ میلیون... ای کاش منطقه ما یه اتوبوس داشت که با قیمت مناسب این مسیر رو میرفتم
الان اینقدر کرایه ها گران شده که اگه یه ماشین دست دوم نخرم باید همیشه توی خونه بشینم و نه کار کنم و نه درس بخونم
حمل و نقل عمومی مثل بی آر تی و مترو تو شهرهای کوچیک وجود نداره.
اگه طرف بخاد بره به محل کار یا دانشگاه ، چند مرحله باید ماشین بگیره.