سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزخدمت الکترونیکی راه اندازی می‌شود

رئیس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم از راه اندازی میزخدمت الکترونیکی خبر داد و گفت: اجرای این طرح علاوه بر کاهش ضریب فساد، سهولت را افزایش می‌دهد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، خرازی رئیس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم در جلسه شورای توسعه و مدیریت راهبردی در قزوین گفت: دستور کار اصلی ایجاد میز خدمت الکترونیکی به ویژه در شهرداری هاست که قزوین می‌تواند در این زمینه پیشرو باشد.

خرازی افزود: باوجود خدمات بی‌سابقه، با موجی از نارضایتی مردم مواجه هستیم، اعتراض به فساد گسترده و نارضایتی از پاسخگو نبودن مسئولان از مطالبات واقعی مردم است.

وی با بیان اینکه ساماندهی نظام نظارتی نیز در دستور کار است، افزود: برای اولین بار سنجش میزان رضایتمندی مردم در ۲ اصل ملی و استانی انجام می‌شود و ملاک جشنواره شهید رجایی خواهد بود.

رئیس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم گفت: سنجش سلامت و فساد را خودمان می‌سنجیم که باید نتیجه آن افزایش سرمایه اجتماعی باشد.

وی افزود: اعتماد انسجام و مشارکت کلید واژه‌های سرمایه اجتماعی ا. ست.

خرازی با بیان اینکه ما برای برقراری یک نظام عادلانه سالم و به دور از تبعیض انقلاب کردیم، گفت: انقلاب اسلامی، خدمات بسیار ارزنده‌ای انجام داده است و چهره امروز ایران با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی اضافه کرد: ضعف در نظام تصمیم گیری از مشکلات اساسی کشور است و نبود شفایت در قوانین بستر‌های مناسبی برای فساد ایجاد کرده است.

رئیس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم گفت: تصمیم گیری‌های غلط باعث نقض حقوق شهروندی شده است.

خرازی افزود: نبود یک برنامه جامع برای مقابله با فساد در سطوح محتلف از دیگر مشکلات موجود است.

وی اضافه کرد: در حوزه نظارت و بازرسی هم دچار مشکلات اساسی هستیم چراکه بیشتر نظارت‌ها پسینی است در صورت که باید به صورت پیشینی فرایندی باشد یعنی واحد‌های نظارتی باید تلاش کنند تا تخلف صورت نگیرد.

رئیس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم در ادامه با بیان اینکه نبود هماهنگی واحد‌های بازرسی هم مزید بر علت شده است، گفت: بازرسی‌ها باید با نهاد‌های مدنی باشد و نمایندگان ان‌ها هم باید حضور داشته باشند.

خرازی، ضعف مردم، مدیران و کارشناسان به حقوق و تکالیف شهروندی از دیگر مشکلات موجود بیان کرد و افزود : نظام آموزشی نتوانسته است حقوق شهروندی را آموزش دهد.

وی گفت: استان قزوین می‌تواند در شناسایی گلوگاه‌های فساد پیشگام باشد.

استاندار قزوین هم در این نشست با اشاره به اینکه در نظام اداری و حکومتی باید جایگاه انسان حفظ شود، گفت: همه می‌خواهیم حوزه اختیاراتی‎مان را افزایش دهیم و مدیران ما فکر می‌کنند اگر وظیفه‌ای را به دیگران واگذار کنند، از اختیاراتشان کاسته می‌شود.

عبدالمحمد زاهدی با بیان اینکه اعمال حقوق شهروندی، وظیفه حاکمیت است و باید ببینیم مدیران ما چقدر به حقوق شهروندی اعتقاد دارند؟ گفت: اولین حقوق شهروند، احترام به انسان و کرامت انسانی است و اتباع هر کشوری که در هر جای دنیا زندگی می‌کنند، به دلیل تابعیت، از حقوق شهروندی برخوردارند.

وی با گلایه از این موضوع که استفاده از فناوری در کشور، جایگاهی ندارد و مدیران کشور برای برقراری ارتباط با مردم به شیوه سنتی عمل می‌کنند، گفت: باید با استفاده از فناوری‎های نوین، ارتباط حضوری و سنتی ارباب رجوع با مدیران و کارکنان را کم کنیم تا کار‌ها با سرعت بیش‌تری پیش برود.

به گفته زاهدی، مردم استان از برپایی میز‌های خدمت، احساس رضایت نمی‎کنند و برای برطرف کردن مشکل‌شان باید حتماً مدیر مربوطه را ببینند.

وی اضافه کرد: باید با استفاده از فناوری­‌های نوین، کاری کنیم که مردم چنین توقعی نداشته باشند و با استفاده از فناوری‌های نوین و دولت الکترونیک با مردم ارتباط برقرار کنند.

استاندار همچنین بر ضرورت انجام نظرسنجی‌های گوناگون و بازرسی­‌های دقیق برای ارزیابی سیستم عملکردی مدیران وکارمندان و میزان رضایت مردم از آن‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/ک

جلسه شورای توسعه و مدیریت راهبردی در قزوین

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.