سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشم مسلمانان جهان از اقدامات اسلام‌ستیزانه

محکومیت حمله تروریستی روز گذشته نیوزیلند از سوی مسلمانان کانادا

مسلمانان کانادا حمله تروریستی وحشیانه به دو مسجد در نیوزیلند که منجر به قربانی شدن ده‌ها تن شد را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از سی تی وی نیوز، مسلمانان کانادا در پی قربانی شدن ۵۰ نفر از مسلمانان در حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند، با برگزاری تجمعی این حادثه تلخ را محکوم کردند.

رئیس جامعه مسلمانان کانادا در این خصوص اعلام کرد شنیدن اخبار مربوط به این حادثه بسیار ناگوار بوده است. او گفت: بسیار سخت است تصور کنی زمانیکه مردم برای اقامه نماز در مسجد جمع می‌شوند، فردی با خونسردی آن‌ها را به قتل برساند. ما دعا می‌کنیم مردم درک کنند که تفاوت‌ها نباید از راه خشونت حل و فصل شوند. اسلام به معنای صلح است و مذهبی است که صلح را ترویج می‌کند.

مسلمانان کانادا نیز در ژانویه سال ۲۰۱۷ هدف یک حمله تروریستی مشابه قرار گرفتند که در آن حادثه ۶ نمازگزار کشته و ۱۹ نفر نیز در مسجدی در شهر کبک کانادا زخمی شدند. فرد مهاجم در ماه فوریه به حبس ابد محکوم شد.

در پی حمله تروریستی نیوزیلند، وزیر امنیت ملی کانادا اعلام کرد میزان تهدید (حمله تروریستی) همچنان در کانادا بدون تغییر باقی مانده با این حال پلیس در بسیاری از شهر‌ها گشت‌های خود را در اطراف مراکز عبادت مسلمانان مستقر کرده است. گروه‌های مختلف در سراسر کانادا از جمله شورای عالی اسلامی کانادا واقع در «کالگری» نیز این حملات تروریستی را محکوم کردند.

روز گذشته رسانه‌های محلی نیوزیلند گزارش دادند که افراد مسلح به طور همزمان نمازگزاران دو مسجد در شهر کرایست چرچ را به رگبار بستند. پلیس نیوزیلند در گزارش اولیه خود ضمن تأیید این جنایت هولناک اعلام کرد که در این حادثه دستکم ۴۹ نفر کشته و ده‌ها نفر از نمازگزاران زخمی شدند. شاهدان عینی می‌گویند مهاجمان سفیدپوست بودند و جلیقه ضدگلوله به تن داشتند. به گفته پلیس تاکنون ۳ مرد و یک زن در رابطه با این حمله مرگبار تروریستی به دو مسجد بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.