سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبداللهی فرد در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مراجعه مردم به سمساری ها بیشتر شده است/ فعالیت ۷۵۰ واحد رسمی مجوز دار در تهران

رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان گفت: در حال حاضر مراجعه مردم به سمساری‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

داوود عبداللهی فرد رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازار سمساری فروشان گفت: در حال حاضر مراجعه مردم به سمساری‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر شده است که علت این امر را می‌توان گرانی کالا در بازار دانست.

وی گفت: درحال حاضر ۷۰۰ تا ۷۵۰ واحد رسمی مجوز دار و ۲۵۰ تا ۳۰۰ واحد رسمی غیرمجاز  سمساری در تهران مشغول به فعالیت  هستند.

رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان در ادامه بیان کرد: رکود در بسیاری از صنوف و کسب وکار‌ها مشهود است و در این میان فعالیت سایت‌های مختلف در فضای مجازی در خصوص خرید و فروش لوازم دست دوم بازار سمساری و امانت فروشی را از رونق انداخته و این روز‌ها کسبه این صنف فروش اندکی دارند.

وی گفت: سمساری ها نقش مهمی در کمک به تامین لوازم افراد کم درآمد دارند. خانواده هایی که از نظر مالی مشکل دارند، با مراجعه به این مغازه ها مشکل شان را در تامین لوازم زندگی رفع می‌کنند و خرید از این مغازه ها، برای افرادی که از نظر مالی توان خرید کالای نو را ندارند می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.


بیشتر بخوانید: فعالیت ۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی مجوزدار در تهران/ لوازم یدکی به اروپا و ایتالیا صادر می شود 


رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان با بیان اینکه موضوع خرید کالا‌های دست دوم، همیشه بحثی داغی در بین مردم بوده است، گفت: اینکه آیا خرید از مغازه‌های دست دوم فروشی به صلاح است یا خیر؟ باید جستجو کرد و دید آیا خرید از سمسار‌ها مقرون به صرفه است یا نه.

عبداللهی فرد در ادامه بیان کرد: در شرایط فعلی نه تنها بازار سمساران داغ نشده است بلکه رو به کسادی می‌رود، چرا که در چنین شرایطی که تمام اقلام و اجناس گران شده اند، مردم ترجیح می‌دهند به داشته‌های خود بسنده کنند در حالی که تا پیش از این رویه‌ای متفاوت را پیش رو داشتیم و معمولا مردم اجناس خود را می‌فروختند تا تبدیل به احسنت کنند.

انتهای پیام/

فعالیت  ۲۵۰ تا ۳۰۰ واحد رسمی غیرمجاز سمساری در تهران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.