سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای روابط آمریکایی-اسلامی ترامپ را عامل حمله به مساجد نیوزیلند معرفی کرد

رئیس شورای روابط آمریکایی-اسلامی، رئیس‌جمهور نژادپرست آمریکا را عامل اصلی حمله به مساجد مسلمانان در نیوزیلند دانست.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، نهاد عوض، رئیس شورای روابط آمریکایی-اسلامی مستقر در واشنگتن روز گذشته (جمعه) دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را عامل اصلی حمله تروریستی به مساجد نیوزیلند معرفی کرد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی خطاب به ترامپ اعلام کرد: در طول ریاست جمهوری شما و در طول کمپین انتخاباتی شما، اسلام‌هراسی به شدت افزایش یافته و حملات علیه مسلمانان بی گناه، مهاجران بی گناه و مساجد بیشتر شده است. ما امیدواریم که شما مسئولیت این مواضع علیه مسلمانان را در کشور خود و در اروپا بر عهده بگیرید؛ اما ما آن مهاجران تروریستی که به گروه‌های اقلیت در داخل و خارج از کشور حمله می‌کنند را نمی‌بخشیم.

این مقام همچنین گفت: عاملان این حملات تروریستی تحت تأثیر نفرت‌گرایی در آمریکا و اروپا دست به این کار زده اند. عاملان این حملات تروریستی وحشتناک در یک بیانیه آنلاین حمایت خود را از دونالد ترامپ اعلام کردند.

در همین حال، کاخ سفید روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: واقعا ظالمانه است که حملات نیوزیلند را به ترامپ ارتباط دهیم. رئیس جمهور بار‌ها نژادپرستی را محکوم کرده است و حتی آشکارا اعلام کرد که این یک حمله تروریستی بوده است.

شایان ذکر است، ترامپ روز گذشته در اظهاراتی با حمایت تلویحی از عامل حمله تروریستی کرایست‌چرچ اعلام کرد به افزایش روند ناسیونالیسم سفیدپوستان اعتقاد ندارد ولی این مسئله شاید در نیوزیلند وجود داشته باشد.

در حملات تروریستی روز گذشته به مساجد نیوزیلند، ۴۹ نفر کشته و ۳۹ نفر مجروح شدند. حدود ۳۰۰ نفر در حال ادای نماز جمعه بودند که هدف حمله‌ای مرگبار قرار گرفتند. در این حمله که به نظر می‌رسد از پیش طراحی شده بود، یک مرد دستگیر و به قتل متهم شد. به دنبال وقوع این حملات تروریستی، تدابیر امنیتی در اطراف مساجد برخی کشور‌های غربی هم تشدید شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.