سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امروز «راهپیمایی قرن» و گام هجدهم جلیقه‌زرد‌ها همسو می‌شود

ده‌ها هزار فرانسوی امروز شنبه در حمایت از مقابله با تغییرات آب و هوایی و اعتراضات به سیاست‌های اقتصادی پاریس، به خیابان‌ها می‌آیند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ده‌ها هزار فرانسوی روز شنبه در حمایت از مقابله با تغییرات آب و هوایی و از دست رفتن تنوع زیستی در پاریس تظاهرات می‌کنند. این تظاهرات که «راهپیمایی قرن» نامگذاری شده، با هجدهمین شنبه اعتراضات به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه هم سو شده است. 

مردم فرانسه با برگزاری این تظاهرات قصد دارند اعمال فشار بر سیاستمداران را حفظ کنند تا به تعهدات خود در مورد آب و هوا پایبند بمانند. آن‌ها معتقدند فرانسه باید سیاست آب و هوایی داشته باشد.

انجمن «شهروندی» فهرستی از حدود 200 رویداد را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی آماده کرده است. حدود ۱۴۰ سازمان و انجمن، مردم را به شرکت در تظاهرات امروز فراخوانده و اعلام کرده‌اند: «زمان تغییر نظام صنعتی، سیاسی و اقتصادی برای حمایت از محیط زیست، جامعه و بشریت فرا رسیده است.»

جوانان فرانسوی از روز جمعه دست به کار شده‌اند. بین ۲۹ هزار تا ۴۰ هزار نفر از جوانان در پاریس و ۱۶۸ هزار نفر در سراسر فرانسه روز گذشته به خیابان‌ها آمدند.

انجمن‌ها و سازمان‌های بسیاری از جمله «فوریت اجتماعی و آب و هوایی» و «وسایل حمل و نقل سبز» قرار است در میدان اوپرای این شهر جمع شوند و سپس به سوی میدان جمهوری حرکت کنند. این راهپیمایی با «راهپیمایی برای همبستگی» در اعتراض به خشونت‌های پلیسی و نظام سرمایه‌داری در فرانسه همسو می‌شود.

بر اساس آماری که فیسبوک ارائه کرده است، در پایان روز جمعه حدود ۲۸ هزار نفر اعلام کردند قصد دارند در تجمعات امروز پاریس شرکت کنند. ۱۲۸ هزار نفر نیز برای شرکت در اعتراضات امروز اعلام علاقمندی کردند.

انتهای پیام/

خیابان‌های فرانسه امروز میزبان شرکت‌کنندگان در راهپیمایی قرن و جلیقه زد‌ها خواهد بود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
مردم فرانسه سالها در دست منفعت طلبان اداره شده و به اسم دین از آنان برای منافع شخصی استفاده شده