سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارزانی: درخصوص تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به سیاست‌های بغداد پایبندیم

نخست وزیر اقلیم کردستان اعلام کرد ما در خصوص تحریم های آمریکا علیه تهران به سیاست های بغداد پایبند خواهیم بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، نچیروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در عراق دارد. ما در خصوص تحریم های آمریکا علیه تهران به سیاست های بغداد پایبند خواهیم بود.

بارزانی در مصاحبه با پایگاه خبری المانیتور تاکید کرد: روابط بین ایران و عراق به روابط ساده دو جانبه ختم نمی شود و دو کشور دارای یک مرز مشترک طولانی هستند. روابط ایران و عراق، پیچیده و چندجانبه است و برگرفته از اشتراکات مذهبی، اجتماعی و تجاری دو کشور است.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در ادامه گفت: بخش عمده ای از نیازمندی های گاز و برق عراق از راه ایران تامین می شود و حجم تجارت سالیانه دو کشور نیز 11 میلیارد دلار است.

این مقام ارشد اقلیم کردستان در پاسخ به سوالی در خصوص فشار آمریکا برای توقف همکاری های اقتصادی با ایران به هماهنگی اربیل – بغداد در این زمینه اشاره کرد و گفت: بغداد خود را نیازمند واردات برق و گاز ایران می بیند و در مراودات دوجانبه تجاری نیز از پول ملی استفاده می کنند که مورد پذیرش تهران نیز واقع شده است. ما تصمیمات بغداد را در این خصوص پذیرفته ایم.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.