سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفته آینده،ورود سامانه بارشی جدید به خراسان جنوبی

هواشناسی ورود سامانه بارشی جدیدی در هفته آینده به خراسان جنوبی پیش بینی کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از عصر روز یکشنبه تا اوایل وقت روز سه شنبه هفته آینده با نفوذ و گسترش سامانه بارشی فعالی به جو استان در آغاز شاهد وزش باد‌های شدید (در برخی نقاط خیلی شدید) گرد و خاک و کاهش دید افقی و سپس رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم بود.

وی افزود: اوج فعالیت این سامانه  بارشی از یکشنبه تا ظهر روز دوشنبه خواهد بود که موجب جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیر‌ها نیز می‌شود.

لطفی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش یابی با تقویت ناپایداری جوی برای امروز تا صبح فردا وزش باد شدید (گرد و خاک) و رگبار و رعد و برق پراکنده در منطقه پیش بینی می‌شود که طی ساعات بعد از ظهر تا شب شدت بارش‌ها برای بخش‌هایی از  شمال غرب استان (طبس- فروس - بشرویه) و بخش‌هایی از شهرستان سرایان بیشتر بوده  و بارش تگرگ و وقوع رواناب نیز محتمل است.

کارشناس هواشناسی استان افزود: در ۲۴ ساعت آینده نیز از صبح فردا شنبه تا بعداز ظهر یکشنبه از شدت ناپایداری‌های منطقه کاسته می‌شود البته کماکان به طور پراکنده احتمال بارش در نیمه شرقی استان وجود دارد.

انتهای پیام/غ

اوج فعالیت سامانه بارشی از یکشنبه آینده

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.