سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون توسعه و پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان تهران خبر داد؛

نیازی به ساخت مرکز جدید نگهداری مادر و کودک وجود ندارد

جوادی گفت: در حال حاضر باتوجه به ظرفیت مراکز مادر و کودک نیازی برای ساخت مرکز جدیدی وجود ندارد.

فرزانه جوادی معاون توسعه و پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: در حال حاضر در سطح استان تهران دو مرکز مادر و کودک وجود دارد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این مراکز هدف تحکیم خانواده وعدم جدایی فرزند از مادر است، افزود: در این مراکز از طریق روش‌های غیر دارویی، خدمات مشاوره ای، مددکاری و خدمات پزشکی به مادران معتاد ارائه داده می‌شود.

جوادی ادامه داد: در بخش مددکاری ما از موسسات خیریه کمک‌هایی دریافت می‌کنیم چرا که مادران معتاد و فرزندانشان بعد از طی کردن مراحل درمان زندگی مستقلی داشته باشند.

معاون توسعه و پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان تهران گفت: خدمات پزشکی سعی دارد اعتیاد و بیماری‌های همراه این افراد را درمان کند.


بیشتر بخوانید:هیچ مکاتبه ای درخصوص تغییر کاربری بازداشتگاه کهریزک صورت نگرفته است 


وی با بیان اینکه در مراکز نگهداری برای فرزندان مادران معتاد برنامه‌های بازی و پر کردن اوقات فراغت آن وجود دارد، تصریح کرد: در این شرایط مادر و کودک در یک مرکز هستند، اما فضا برای هر یک جدا در نظر گرفته شده است.

جوادی افزود: در مراکز فضا‌هایی برای درکنار هم قرار گرفتن مادر و کودک وجود دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به مقاومت مادر، سن، نوع مصرف، عوارض صرف، بین یک هفته تا ۱۵ روز مادر و فرزند در کنارهم نیستند، ادامه داد: بعد از مراحل سم زدایی کودکان در کنار مادران حضور دارند.

جوادی افزود: در این مراکز برنامه‌هایی از جمله کارگاه‌های اشتغال، آموزش‌هایی در خصوص توانمندسازی و جامعه پذیری درنظر گرفته شده است.

معاون توسعه و پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان تهران گفت: در حال ساخت یا بهره برداری نیست چرا که باتوجه به ظرفیت این مراکز نیازی برای ساخت مرکز جدید نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.