سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرفتن فرانشیز از بیماران بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتفی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از منتفی شدن گرفتن فرانشیز از بیماران تامین اجتماعی در این بیمارستان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر ابراهیم کوچکی نصرآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، امروز در نشست خبری با اهالی رسانه گفت: بیمارستان شهید بهشتی خودگران است و مشکلات آن و مطالباتش نباید با موضوعات انحرافی طلب وزارتخانه و سازمان بیمه یا دولت ربط داده شود.

وی با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی هیچ پولی ازدانشگاه طلب ندارد و ما بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از تامین اجتماعی طلب داریم افزود: طلب دولت و تامین اجتماعی از یکدیگر ارتباطی به دانشگاه ندارد و ما مسئول جان مردم هستیم.

به گفته وی، اگر اتفاقی در اثر این مشکلات برای یک بیماری در اورژانس بیفتد من مسئول هستم بنابراین همه تلاشم احقاق حقوق جمعیت بیمه شده کارگری شهرستان است؛ کارگری که ۳۰ درصد حقوقش برداشته و ۹ درصد از این میزان کسری نیز برای بیمه کم می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به جلسه ۱۲ ساعته خود در وزارتخانه ورایزنی و همفکری برای پیگیری رفع مشکل گفت: با حمایت نماینده کاشان در مجلس و ورود سازمان تامین اجتماعی کشور برای رفع این مشکل بخشی از مطالبات بیمه و بخشی از معوقات نیرو‌های ما پرداخت شد.

دکتر کوچکی، با تاکید بر اینکه اگر این بحث‌ها برای تامین پول دارو و تجهیزات و هزینه‌های لازم بویژه دپوی دارو برای ایام عید و اقدامات سلامت نوروزی مطرح می‌شود گفت: باید دارو و تجهیزات به اندازه کافی برای بیمارستانی که از حتی از شهرستان‌ها و استان‌های مجاور پذیرش دارد تا اگر اتفاقی افتاد مشکل ساز نشود و ما به همین دلیل از فرماندار و نماینده هم کمک و حمایت گرفتیم و حتی مساله را به وزیر هم اطلاع دادیم که اگر این مطالبات وصول نشود مشکلات جدی برای بیماران، بیمارستان و تامین دارو و تجهیزات واقع خواهدشد.

همچنین دکتر محمد حاجی جعفری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، نیز در ادامه با اشاره به بدهی بیش از ۱۱۰ میلیارد تومانی (مربوط به سال‌های ۹۶ و سال ۹۷) تامین اجتماعی به دانشگاه و تشریح کامل علل و عوامل بروز این مشکل که برخی از دلایل آن قابل ذکر و رسانه‌ای نیست گفت: ایجاد بخشی از این مشکلات برای بیماران بیمارستان شهید بهشتی کاشان کشوری و بخشی از آن داخلی است.

به گفته وی، سازمان تامین اجتماعی می‌گوید دولت به من بدهکار است در حالیکه دولت، بیمارستان بهشتی نیست، دانشگاه نیست اولا یک مساله بدهکاری خام است و مساله دوم که به نارضایتی و اعتراض پزشکان کشید این است که متاسفانه سازمان تامین اجتماعی کاشان بر خلاف تمام کشور بخش قابل توجهی از هزینه خدمات درمانی را پرداخت نمی‌کند و در قالب کسورات از بیمارستان‌ها کسر می‌کتند که این عدد به بیش از ۲۰ درصد هزینه‌های خدمات درمانی رسیده است در حالیکه کسورات سازمان مشابه (بیمه خدمات درمان) فقط ۵ درصد است.

وی، با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با حضور مسئولان و عوامل ذی ربط در خصوص رفع این مشکل افزود:به عنوان مثال یک ماه بستری بیمار در اتاق مراقبت‌های ویژه، عمل جراحی بیرون آوردن سنگ از کلیه بیمار در اتاق عمل یا مسائل دیگر را که پزشک متخصص تشخیص داده است کارشناس بیمه آن را قبول نمی‌کند و می‌گوید ۱۵ روز بستری در اتاق مراقبت‌های ویژه کافی بوده یا جراحی سنگ کلیه را و مسائلی نظیر این را قبول نمیکند و بر روی آن خط می‌کشد.

دکتر حاجی جعفری، با طرح این سوال که پول کسورات کجا می‌رود؟ گفت:‌ای کاش پولی که بیمه تامین اجتماعی آن هم ماهی یک میلیارد تومان بابت کسورات از دانشگاه علوم پزشکی کاشان کم می‌کند حداقل خرج خود بیمارستان‌های داخل شهرستان می‌شد و به نفع بیماران بیمه شده این شهرستان هزینه می‌شد و حداقل برای بیمارستان یک دستگاه سنگ شکن که چند سال قبل قیمت مناسبی داشت و اکنون باید برای خرید آن میلیارد‌ها هزینه کرد خرج می‌شد. 

 
انتهای پیام/م
 

بخشی از مطالبات علوم پزشکی کاشان از بیمه تامین اجتماعی پرداخت شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.