سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش آنکارا به تعلیق مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه تصمیم پارلمان اروپا برای توقف مذاکرات پیوستن آنکارا به اتحادیه اروپا را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری آناتولی، سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه با اشاره به تصمیم پارلمان اروپا برای به تعلیق درآوردن مذاکرات مربوط به عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، این اقدام را برای آنکارا بی‌اهمیت دانست.

سخنگوی حزب حاکم ترکیه در حساب توئیتری خود نوشت: این تصمیم موهن نشان دهنده تمایل ایدئولوژیک راست گرایانه افراطی پارلمان اروپا است.

این مقام ترکیه‌ای اعلام کرد اتحادیه اروپا فاصله زیادی با اتخاذ تصمیمات حمایتی در جهت توسعه دموکراتیک دارد و این اتحادیه را متهم کرد که از منظر راست گرایانه افراطی به این مسئله می‌نگرد.

پارلمان اروپا روز گذشته گزارش مربوط به پیشنهاد تعلیق مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را مورد تائید قرار داد. پارلمان اروپا در نشستی در استراسبورگ گزارش منفی علیه ترکیه را با ۳۷۰ رای موافق، ۱۰۹ رای مخالف و ۱۴۳ رای ممتنع تصویب کرد. نمایندگان پارلمان اروپا در این مصوبه، توقف رسمی روند مذاکرات پیوستن ترکیه به این اتحادیه را خواستار شدند. این گزارش در حالی تصویب شد که نشست شورای همکاری ترکیه و اتحادیه اروپا پس از چهار سال وقفه قرار است روز جمعه در بروکسل برگزار شود.

نمایندگان پارلمان اروپا در گزارش خود رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را به نقض حقوق بشر و سرکوب مخالفان متهم می‌کنند. مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۵ آغاز شد، اما این مذاکرات عملاً به طور کامل به بن‌بست رسیده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.