سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر کار:رشد اقتصادی در سال ۹۷ محقق نشد/ «اشتغال فراگیر» سیاست جایگزین دولت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به دلیل فشار‌های نظام سلطه، سرمایه گذاری‌ها و رشد اقتصادی ۸ درصدی مورد انتظار دولت در سال ۹۷ به شکلی که می‌خواستیم پیش نرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد شریعتمداری ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در ایام ماه رجب یک بار دیگر موفق شدیم به استان زر خیز لرستان، استان قیام و ایثار که از سنگربانان بزرگ اصول و ارزش‌های انقلاب بوده است، مشرف شویم، اظهار داشت: ‬ خوشبختانه امروز لرستان در دوره سازندگی و ساخت و ساز هر روز قدم‌های بیشتری برمی دارد.

شریعتمداری در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون وضعیت اشتغال در لرستان و اقدامات صورت گرفته در راستای رفع معضل بیکاری اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان‌های حمایتی موجود در استان، تلاش برای رفع بیکاری است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ۵ ساله باید ۷۷۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری در کشور صورت می‌گرفت تا رشد اقتصادی ۸ درصد به دست آید، تصریح کرد: ‬به دلیل فشار‌های نظام سلطه سرمایه گذاری‌ها و رشد اقتصادی مورد انتظار در سال ۹۷ به شکلی که می‌خواستیم پیش نرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در این راستا ‬دولت سیاست توسعه «اشتغال فراگیر» را جایگزین کرد، افزود: ‬علاوه بر آن حرکت در جهت ایجاد توسعه اشتغال پایدار روستایی انجام شد و‬ ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای این حوزه برداشته شد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه از این اعتبار‬ ۳۲۷ میلیارد تومان سهمیه لرستان بود که ۱۲۷ میلیارد تومان از آن پرداخت شده و امیدواریم مابقی این اعتبار نیز جذب شود، گفت: تلاش ما این است در شش ماهه اول سال ۹۸ روند رو به رشد بیشتری در توسعه اشتغال پایدار از طریق روستا‌ها داشته باشیم.

یکی از قطب‌های گردشگری و دامپروری در الیگودرز در حال شکل‌گیری است

وی با بیان اینکه در الیگودرز یکی از اقطاب گردشگری و دامپروری در حال شکل گیری است، تصریح کرد: امروز ‬تأسیس یک مرکز دو هزار راسی تولید گاو گوشتی و شیری با ظرفیت‌‬ ۲۵ هزار تن شیر را در الیگودرز داشتیم که قدم خوبی در راستای ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه ظرفیت شهرستان الیگودرز این امکان را فراهم می‌کند که برای تأسیس واحد‌های جدید دامداری فکر کنیم و در جلب مشارکت بخش‌های غیردولتی در این حوزه تلاش شود، افزود: این شهرستان از لرستان دارای ظرفیت‌های خوب گردشگری است، سد حوضیان را که در دولت اول آقای روحانی به اتمام رسید امروز آماده فعالیت‌های گردشگری و جانبی است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه پروژه مجموعه گردشگری سد حوضیان را امروز آغاز می‌کنیم و از خدا می‌خواهیم با تلاش مسئولان محلی و ملی شاهد ساخت زیربنا‌های لازم برای ساخت مراکز اقامتی دیگر در ۱۱ پهنه این مجموعه باشیم، ادامه داد: در حوزه صنعتی ظرفیت‌های خوبی در الیگودرز وجود دارد، در حوزه فولاد قدم‌های خوبی برداشته شده و پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه کار جدید ایجاد مرکز تولید لاستیک بارز در الیگودرز آغاز شده است که از نیاز‌های اصلی کشور است، یادآور شد: شرکت شستا اعلام آمادگی کرد که با مشارکت‌ای درو این پروژه را آغاز کند و ‬ظرف ۴ سال به بهره برداری برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون سرنوشت پروژه لاستیک سازی خرم آباد اظهار داشت: در وزارت تعاون هم دنبال آن پروژه خواهم بود البته آن پروژه از مسئولیت‌های شرکت ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی است.

شریعتمداری اضافه کرد: قدم‌های اولیه خوبی برای کارخانه لاستیک سازی خرم آباد برداشته شده، اما روند اجرایی این پروژه به دلیل تغییرات نرخ ارز کند شده است.

 

انتهای پیام/پ

برچسب ها: بیکاری ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.