سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمه ۹۰ هزار خانوار مازندرانی

۹۰ هزار خانوار کشاورز، روستایی عشایری مازندران زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان قرار دارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد ابراهیمی مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران، با بیان اینکه ۹۰ هزار خانوار کشاورزان و روستاییان مازندران زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دارند، گفت: ۴هزار خانوار در حال حاضر مستمری بگیر این صندوق هستند.

وی افزود: کشاورزان، افرادی که در روستا‌ها زندگی می‌کنند، افرادی که در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت ساکن هستند و افرادی که ساکن شهر‌ها هستند، اما فعالیت کشاورزی و مرتبط با کشاورزی در روستا‌ها دارند، افراد بیکار، افرادی که کار می‌کنند زحمت می‌کشند، اما کارفرمایی ندارند و قالیبافان می‌توانند از بیمه اجتماعی این صندوق بهره‌مند شوند.

ابراهیمی گفت:سن متقاضیان باید حداقل ۱۸ سال باشد و مدت بیمه ۳۰ ساله است، حق بیمه افراد نیز ۲۴۰ تا ۵۴۰ هزار تومان است که سالانه به این صندوق پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران با بیان اینکه ۱۵ درصد سطوح درآمدی به انتخاب هر فرد حق بیمه پرداخت می‌شود گفت:دولت به عنوان کار فرما ۱۰ درصد حق بیمه را به صورت یارانه‌ای پرداخت می‌کند و ۵ درصد را بیمه شده پرداخت می‌کند.

وی افزود:این صندوق به مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی بیمه شدگان و فوت شدگان اختصاص داده شد و بیمه درمانی آن‌ها وظیفه سازمان بیمه سلامت است.

فاطمه ولایتی مدیر عامل انجمن خیریه مایده آسمانی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: این انجمن ۶۳۰ خانوار نیازمند را زیر پوشش دارد که تعداد آن‌ها هزار و ۵۰۰ نفر است و بیشتر آن‌ها نیازمند بیمه هستند تا آینده آن‌ها نیز تامین شود.

وی افزود:این انجمن توانست تا کنون ۴۵۰ خیر خیر اندیش را جذب تا به نیازمندان کمک کند و بتواند بخشی از آسیب‌های جامعه را کاهش دهد.

در پایان این نشست در زمینه بیمه مددجویان به صورت اقساطی انجمن خیریه مایده آسمانی مازندران با صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران تفاهم نامه امضاء کردند.

انتهای پیام /آ

۹۰ هزار خانوار مازندرانیبیمه شدند

برچسب ها: درمان ، بیمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.