سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی‌اعتمادی به آمریکایی‌ها باز هم خودش را نشان داد

جعبه سیاه بوئینگ حادثه‌دیده اتیوپی بجای آمریکا به فرانسه می‌رود

جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس شرکت هواپیمای اتیوپی ایرلاینز که روز یکشنبه سقوط کرد قرار است برای بررسی به فرانسه منتقل شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از کش و قوس‌های فراوان در خصوص اینکه کدام کشور جعبه سیاه بوئینگ حادثه‌دیده اتیوپی را مورد بررسی قرار خواهد داد، بالاخره فرانسه بررسی آن را پذیرفت.

طبق اعلام خبرگزاری رویترز، آژانس تحقیقات سوانح هوایی فرانسه (BEA) قرار است جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ که روز یکشنبه در نزدیکی آدیس بابا سقوط کرد را مورد بررسی قرار دهد.

اتیوپی پیشتر اعلام کرده بود دو نوار کابین خلبان و اطلاعات ضبط شده این هواپیمای سقوط کرده را برای بررسی به خارج از این کشور خواهد فرستاد.

پذیرش بررسی جعبه سیاه هواپیمای ساقط شده از سوی فرانسه پس از آن اعلام می‌شود که دفتر فدرال آلمان در زمینه تحقیق در ارتباط با سوانح هوایی (BFU) درخواست بررسی جعبه سیاه هواپیمای حادثه دیده اتیوپی را رد کرد؛ چرا که به گفته سخنگوی این دفتر، آن‌ها قادر نیستند نوع جدید جعبه سیاهی که در هواپیما‌های ۷۳۷ مکس بکار رفته است را مورد بررسی قرار دهند.

طبق اعلام رویترز، سخنگوی اداره فدرال آلمان در زمینه تحقیق در ارتباط با سوانح هوایی گفته است: این مدل از هواپیما‌ها دارای جعبه سیاهی مبتنی بر برنامه‌های جدید است که ما قادر به بررسی آن نیستیم.

همچنین شایان ذکر است بطور معمول جعبه سیاه هواپیمایی که دچار سانحه می‌شود، به کشور سازنده آن فرستاده می‌شود که در مورد بوئینگ، کشور تولیدکننده، آمریکاست. به همین خاطر، انتخاب کشوری اروپایی بجای آمریکا برای استخراج اطلاعات جعبه سیاه، به بی‌اعتمادی به واشنگتن تعبیر شود.

هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مکس که با ۱۵۷ مسافر از ۳۳ ملیت مختلف راهی نایروبی بود، اوایل روز یکشنبه دچار سانحه شد و سقوط کرد. این هواپیما پیش از قطع ارتباط خود با برج کنترل، در ساعت ۸ و ۳۸ دقیقه صبح به وقت محلی از باند فرودگاه آدیس آبابا برخاست، اما تنها ۶ دقیقه بعد در منطقه «بشفتو» در ۵۰ کیلومتری جنوب شرق پایتخت سقوط کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.