سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشاگری نظامی سابق آمریکایی درباره نحوه رفتار با عراقی‌ها| از پرتاب استخوان برای کودکان تا اجبار به برقراری رابطه جنسی

یک کهنه‌سرباز آمریکایی با انتشار یک نامه سرگشاده، به نقش آمریکا در شکل‌گیری گروه تروریستی داعش در عراق پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «وینست امانوئل» یک کهنه‌سرباز آمریکایی در یک نامه سرگشاده، با مرور برخی از رفتارهای هم‌قطاران خود با عراقی‌ها در دوران اشغال این کشور، نقش آمریکا در شکل‌گیری گروه تروریستی داعش در عراق را فاش کرد.

وی در این نامه نوشته است: «من به ایجاد و شکل‌گیری داعش کمک کردم. جنایات انجام شده توسط ارتش آمریکا در خاورمیانه، منجر به تشکیل گروه تروریستی داعش شد. پس از چهارده سال مبارزه با تروریسم، غرب به تولیدکننده بربریت و ایجادکننده «دولت‌های ورشکسته» تبدیل شده است. چه اتفـاقی رخ داد که گـروه تروریستی داعش شکل گرفت؟»

این سرباز آمریکایی که در فاصله سال‌های 2003 تا 2005 میلادی در گردان یکم هنگ هفتم نیروی دریایی آمریکا در عراق خدمت کرده است، اظهار داشت: «من به طور روزانه، وقاحت و فحاشی که نیروهای ارتش آمریکا مرتکب می‌شدند را می‌دیدم و در آنها مشارکت می‌کردم.»

او در بخش دیگری از این نامه نوشته است: «من نمی‌توانم کودکانی را فراموش کنم که رفقای من به سمت آنها استخوان‌های جیره غذایی‌شان را پرت می‌کردند. آنها فقط به این کودکان شکلات نمی‌دادند، بلکه رفقای من به آنها بطری های آب می‌دادند که درون آنها از ادرار سربازان آمریکایی پر شده بود؛ یا درون بطری‌ها سنگریزه، ته مانده غـذا، و اشیاء دیگر ریخته شده بود. من از خودم می‌پرسم، چند نفر از اعضای داعش و دیگر سازمان‌های تروریستی این چیزهای کوچک را به خاطر می‌آورند؟»

این نظامی سابق آمریکایی درباره شکنجه‌های اعمال شده بر عراقی‌ها می‌نویسد: «من خوش شانس بودم و در این شکنجه‌ها شرکت نداشتم؛ اما به یاد می‌آورم که تفنگداران نیروی دریایی آمریکا به من می‌گفتند که چگونه عراقی‌ها را با آرنج، زانو و سر مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند.»

وی می‌نویسد: «نیروهای آمریکایی، مردان عراقی را مجبور می‌کردند با دیگر زندانیان رابطه جنسی برقرار کنند و آنها را با چوب و باتوم کتک می‌زدند.»

او در ادامه گفت: «ما حداقل یکی از زندانیانی را که جان سالم به در برده است می‌شناسیم: ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش.»

وی در ادامه توضیح می‌دهد: «امروزه، عراق یک کشور کاملا ویران با مردمانی مسموم و زخمی، محیط طبیعی سمی‌شده بر اثر بمب‌های غنی‌شده با اورانیوم است. پس از چهارده سال جنگ و مبارزه با تـروریسم، یک چیز مسلم و قطعی است، غـرب به مـولد بربریت و ایجاد دولت‌های ورشکسته بدل شده است. پس از گذشت این سال‌ها، انسان از نگاه‌های گرم کودکان عراقی شرم می‌کند. کابوس و افکارش بی‌وقفه و پیوسته به او یادآوری می‌کنند که «داعش از کجا به وجود آمد؟»

وی با ابراز تاسف می‌نویسد: «این نفرتِ قابل درک و تاسف‌برانگیز، برای دهه‌های آینده به سوی غـرب هدایت خواهد شد.»

وی در پایان نامه خود چنین نتیجه‌گیری می‌کند: «در آینده، این که چگونه غرب تروریسم را مدیریت می‌کند، تا حدود زیادی به تصمیم کشورهای غـربی برای حفظ این نگرش تروریستی بستگی دارد. واضح‌ترین روش برای جلوگیری از ایجاد سازمان‌هایی مانند داعش در آینده، مخالفت با نظامی‌گری غرب در تمام اشکال آن همچون کودتای سازمان سیا، جنگ‌های نیابتی، حملات پهپادها، همراهی در شورش‌ها، جنگ اقتصادی و غیـره است.»

انتهای پیام/

برچسب ها: داعش ، آمریکا ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا شیاطان بزرگ
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
نابود باد ظالمین.
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
فابل توجه برخی دولتمردان ما که برای رابطه با غرب هر ذلتی را به جان می خرند وبه مردم تحمیل می کنند و مدام می گویند که ما می خواهیم تعامل داشته باشیم .
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
هرگز انتقام از آمریکا را فراموش نخواهیم کرد و نفرین ما به این کشور پلید و پیروانش تا ابد ادامه خواهد داشت
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
لعنت بر آمریکا
احمد
۱۷:۲۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
نابودی آمریکاا بگو ایشالله....
مرجان
۱۹:۳۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
انشالله بزودی زود
عمار
۱۷:۱۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
این سرباز رفتارهای بی شرمانة آمریکایی ها با مردم عراق را درست گفته و جنایات آمریکایی ها علیه مردم عراق خیلی بیشتر از اینهاست اما ادعای او در مورد دلایل بوجود آمدن داعش صحیح نمی باشد چرا که داعش بدست آمریکا بوجود آمده نه بر علیه آمریکا و سران خائن داعش فقط از نفرت مردم عراق از آمریکایی ها سوء استفاده کرده و از جوانان فریب خوردة عراقی برای تحقق منافع آمریکا و صهیونیسم استفاده نمود و آمریکایی ها می دانستند که ملت عراق تحمل این خفت و خواری را نخواهند کرد و دیر یا زود علیه آنها قیام خواهند کرد و لذا داعش را بوجود آوردند تا با سوء استفاده از این نفرت متراکم شده در سینه ها و اعتقادات دینی و تعصب به شرف ملی ، این پتانسیل ضد ضلم را علیه خود ملت عراق و ملت های مسلمان و جبهه مقاومت اسلامی و در جهت اهداف شیطانی خود بکار گیرند و ابوبکر بغدادی یک مزدوری بیشتر برای صهیونیسم نیست .
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
خارجیا به ما خاورمیانه ای ها میگن تروریست ولی خودشون رو نمیبینن که اخر وجشیگری هستن به چه بزرگی و هر روز چه تعداد از مردم توی کشورشون کشته میشه .به قول خودشون میگن امریکا سرزمین موفقیت هاس اما رنگ خوشی از بدبختیهاس.
علی
۱۶:۴۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
تا پیروان معاویه در منطقه حضور دارند آمریکاییها‌ همچنان از آنها برای قتل عام مسلمین استفاده خواهند کرد
لعنت خدا بر پیروان معاویه ی لعین
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
افراد وحشی هستند .ما باید خودمون به فکر آینده و دین خودمون باشیم تا اسیر همچین موجودات وقیح وحشی ای نشیم .الهمم عجل لولیک الفرج
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
خداوند لعنت کند جنایتکاران بی خانواده آمریکایی رو،
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
اینکه اينها وحشی و بربرن بر کسی پوشیده نیست...وحشیهای کت و شلوار پوش.
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکای جنایتکار جنگی
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
جمهوری اسلامی چه از نگاه دینی و چه از نگاه ملی بهترین اتخابها رو طی این سالها انجام داده و در راستای اعتلای ایران اسلامی قدم برداشته.
آمریکا-پرستان باید از شرم بمیرند.
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
امریکاییها بیشترشون بی بندوبارن
مرتضی
۱۲:۲۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
آمریکا داعش را ساخت. پرورش داد. استفاده کرد حالا هم که تاریخ مصرفش گذشته باید برود به زباله دان مانند تمام کالاهای ساخت کشورهای استثماری
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
به حق اشگهای بچهای یتیم مسلمان خداوند رهبرمان را حفظ کند وریشه ظلم رابکند انشاالله
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
آمین .ظهور امام زمان ان شاالله
مجید
۱۰:۲۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
امثال منافقین صهیونیستها وهابی ها بهایی ها ... مارهای در استین امپریالیست انگلیس است که بواسطه ضعف در نیروی انسانی از قدرت نوکر های بی جیره و مواجب خود امریکا اسرائیل و سعودی استفاده میکند .
شعار مرگ بر امربکا یعنی مرگ بر انگلیس .
اکبر
۰۹:۲۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
منظور این به اصطلاح کهنه سرباز آمریکای این است که مردم عراق عده ایشان به خاطر نفرت از اذیت وکاری که سربازان آمریکای در عراق انجام دادن گروه داعش را تشکیل دادن ودولت آمریکا داعش را تشکیل نداده ولی ...خودتی واون سردمداران جنایتکار کت شلوار پوشت داعش صد در صد بابرنامه ریزی دقیق وهدف دار از طرف دولت وسیاست مداران آمریکای طراحی وسازمان دهی شده است وهدف آن هم علاوه بر نا امن کردن وضعیف کردن کشورهای مسلمان خاور میانه هدف دیگرش هم این بود که دین اسلام را در افکار مردم جهان بک دین بربریت وضد انسانی معرفی کند تا شاید بتواند ریش اسلام را به خیال خودشان بخشکانند ولی بعد از شکست داعش به دست مسلمانان واقعی حالا خودشان را در شکست داعش سهیم میدانند وهرزگاهی یک نفر مانند همین به اصطلاح سرباز کهنه کار را مامور مبکنند که از این ارجیف سر هم کند شاید بتوانند نقش دولت آمریکا در تشکیل داعش را از خاطر مردم پاک کنند وبرای ویرانی کشور های مسلمان نقشه جدیدی بکشن
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
بنازم بر غیرت جمهوری اسلامی ایران که دسیسه و توطعه شماها و گروهای تروریستی هایتان را در خاک عراق و سوریه به زانو در اورد..بخدا جهان مدیون رهبرم و مدیریت رهبرم بر جهان است..خدایا خودت به حرمت مولایم علی ع مواظب رهبرم سیدعلی خامنه ای باش
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
دمت گرم
انشاالله خداوند خودش حافظ رهبر شجاع وباتدبیرمون باشه