سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکستی دیگر برای دولت انگلیس؛

پارلمان انگلیس برکسیت بدون توافق را هم رد کرد

پارلمان انگلیس در رای‌گیری امشب، خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پارلمان انگلیس در رای‌گیری امشب، خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا را با ۳۱۲ رای مخالف در مقابل ۳۰۸ رای موافق رد کرد.

 ترزا می، نخست وزیر انگلیس امشب و در پی رد شدن پیشنهادش مبنی بر خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا با دو شکست در دو شب متوالی روبرو شد.

ترزا می‌ از مجلس عوام خواسته بود بر سر خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا رای گیری کنند. نکته جالب این است که حتی نخست وزیر قبلا بار‌ها مخالفت خود را با خروج بدون توافق کشورش از اتحادیه اروپا اعلام کرده بود.

در رای گیری امشب با ۳۱۲ رای موافق در برابر ۳۰۸ رای مخالف، پیشنهاد نخست وزیر انگلیس رد شد تا دولت در هیچ مقطعی نتواند انگلیس را بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند.

رای امشب آینده سیاسی می‌ و حزب محافظه کار را بیش از پیش مبهم کرده است.

بررسی‌های دولت انگلیس نشان می‌دهد همه گزینه‌های مربوط به برکسیت، از جمله خروج کامل یا سخت، خروج نصفه نیمه یا نرم، خروج با توافق یا بدون توافق، برای انگلیس زیان بار است، اما بدترین گزینه، خروج بدون توافق است که ۹ درصد اقتصاد این کشور را کوچک‌تر می‌کند.

اکنون تمدید مهلت خروج از اتحادیه اروپا سومین گزینه دولت انگلیس است که طبق وعده قبلی قرار است فردا شب بر سر آن رای‌گیری شود.

در همه پرسی سوم تیرماه ۱۳۹۵ (۲۳ ژوئن ۲۰۱۶) ۵۱.۹ درصد مردم بریتانیا (شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) به خروج از اتحادیه اروپا و ۴۸.۱ درصد نیز به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.

بر اساس ضوابط اتحادیه اروپا انگلیس باید ۲۹ مارس یعنی نهم فروردین اتحادیه اروپا را ترک کند مگر این زمان با موافقت این اتحادیه تمدید شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
اروپاييا باس انگليس رو بعنوان خيانتكار محاكمه كنن