سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی راهی منازل روستاییان ایذه شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه از توزیع ۶۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی رایگان در بین خانواده‌های ساکن بخش سوسن و دهدز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرزاد حسین پور، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه با اشاره به توزیع ۶۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی رایگان بین خانواده‌های ساکن بخش سوسن و دهدز گفت: این اقدام با هدف تامین و جایگزینی سوخت فسیلی و جلوگیری از قطع درختان بلوط زاگرس، انجام گرفت.

وی به تجدیدناپذیر بودن منابع سوخت فسیلی اشاره و بر جایگزینی سوخت‌های تجدیدپذیر با این سوخت‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در حال تبدیل شدن به یک راه مهم و اقتصادی برای صرفه جویی در هزینه‌ها و محافظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها هستند.

حسین پور بیان کرد: هدف از اجرای این پروژه، کاهش فشار وارده از روی جنگل‌ها است و ساکنان روستا‌ها باید در قبال جنگل و درختان، خود را مسئول بدانند، زیرا این سرمایه میراثی است که باید برای نسل آینده باقی بماند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه اذعان داشت: با توجه به پوشش بلوط زار گسترده بخش دهدز و سوسن استفاده از آبگرمکن‌های خورشیدی باعث کاهش استفاده از سوخت فسیلی و کاهش قطع بی رویه چوب درختان جنگلی می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: قطع درختان جنگلی در سال‌های گذشته در این منطقه برای تهیه سوخت توسط مردم باعث ایجاد خسارت جبران ناپذیر به منابع طبیعی می‌شد.

وی ابراز امیدواری کرد استفاده از آبگرمکن‌های خورشیدی سبب کاهش مصرف سوخت فسیلی، حفظ، حراست و نگهداری از عرصه‌های طبیعی شود.

انتهای پیام/گ

نصب آبگرمکن‌های خورشیدی در خانه‌های روستایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.