سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدابیش از ۲۳۰ کیسه خون به بیماران نیازمند در بستان آباد

مردم خیّر و نوع دوست شهرستان بستان آباد در اقدامی خیرخواهانه، بیش از ۲۳۰ واحد خون اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علی مرسلی رییس جمعیت هلال احمر بستان آباد گفت: واحد سیار خونگیری از دیروز در هلال احمر شهرستان مستقر شده و از داوطلبان خونگیری می‌کند.


به گفته وی ، طی دیروز و امروز، تعداد زیادی از مردم بستان آباد به این واحد مراجعه و بیش از ۲۳۰ کیسه خون به بیماران نیازمند اهدا کردند.


یادآور می‌شود: خون‌های اهدایی مردم پس از انجام آزمایش‌های متعدد و اطمینان از سلامت آنها، در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.


بیماران تالاسمی، مصدومان تصادفات رانندگی و حوادث پیش بینی نشده، بیماران کلیوی و هموفیلی از جمله بیماران نیازمند به گروه‌های مختلف خونی و فراورده‌های خونی هستند و سلامت و ادامه حیاتشان به اهدا مستمر خون وابسته است.


هر فرد سالم دست کم ۲ بار در سال می‌تواند خون اهدا کند.


اهدای مستمر خون، موجب افزایش ضریب امنیت و سلامت خون می‌شود، زیرا هر بار قبل از خونگیری، اهدا کننده مورد مشاوره قرار گرفته و همه آزمایشات غربالگری بر روی خون اهدایی هم انجام می‌شود.


البته دسترسی به خون و فرآورده‌های خونی سالم و استفاده منطقی از آن یکی از چالش‌های عمده نظام سلامت در بسیاری از کشور‌های دنیاست و در این میان بنا بر اعلام مسئولان سازمان انتقال خون کشور، ایران تنها کشور در منطقه مدیترانه شرقی است که خون‌های اهدایی مردم برای افزایش سطح سلامت خون‌ها، دو مرتبه کنترل می‌شود.

 

انتهای پیام/

اهدا خون مردم خیّر بستان آباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.