در تست گرم صورت گرفته سیستم برق رسانی به قطار ۷ واگنه و سیستم اتوماتیک حرکت آن در تونل مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد وضعیت خط مطلوب است و آمادگی لازم برای بهره برداری وجود دارد.
همچنین در تست سرد این خط که چند ماه پیش با بهره گیری از یک واگن و لوکوموتیو انجام شد؛ فاصله لبه سکوهای ایستگاه با بدنه قطار، کنترل گاباری در نقاط مختلف مسیر، صحت نصب ادوات داخل تونل و عدم تداخل آنها با ناوگان عبوری، ارزیابی کلی کیفیت روسازی مورد بررسی قرار گرفت.
علی امام در حاشیه این مراسم گفت: خط ۷ هیچ مشکلی ندارد و امروز با سیگنالینگ روشن در خط حرکت کردهایم و تهویه ایستگاهها با حداقل نیازهایی که در سیستم شبیه سازی بود، اجرا شده است.
مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه سیستمهای اطفا حریق و محلهای سبز نصب و راه اندازی شده است، گفت: مانور آزمایشی مسیر اضطراری نیز با حضور همکارانمان انجام شد.
به گفته علی امام، بهره برداری از سیستمهای مخابراتی و ارتباطی و همچنین یستم مکانیزه کنترل قطار و تجهیزات (سیگنالینگ) با بهترین برند جهانی در اوج تحریمها از فعالیتهای شاخص انجام شده در فاز دوم بهره برداری به شمار میآید.
خط ۷ مترو تهران به طول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد ومیدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم میشود.
انتهای پیام/