سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنتاگون ۲۲ میلیون دلار از مالیات‌ مردم آمریکا را صرف خرید شاه‌میگو کرده است!

گزارش‌ها نشان می‌دهد تنها پنتاگون در میان ادارات فدرال در سال گذشته میلادی ۲۲ میلیون دلار صرف خرید غذای لاکچری شاه‌میگو (لابستر) کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، گزارش سازمان «اُپن دِ بوکس» فاش کرد سال گذشته میلادی ادارات دولت فدرال آمریکا مالیات‌های مردم را با دست و دلبازی تمام خرج کرده‌اند. به طوری که مقام‌های ادارات دولت‌ فدرال آمریکا در ماه پایانی سال مالی ۲۰۱۸، زندگی عیانی داشتند و ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار برای غذا‌هایی لاکچری مانند خرچنگ و شاه‌میگو (لابستر) هزینه کردند.

«اُپن دِ بوکس» یک سازمان غیرانتفاعی است که به دنبال شفافیت و کارایی بودجه فدرال است. آدام آندرژوفسکی، مدیر ارشد این سازمان در این خصوص اظهار داشت: «ما یک سال را بررسی و مشاهده کردیم تنها پنتاگون ۲۲ میلیون دلار صرف خرید لابستر کرده است. در طول چهار سال گذشته میزان هزینه‌ای که فقط برای خرید لابستر صرف شده نزدیک به ۵۵ میلیون دلار بوده است».

بر اساس گزارش این سازمان، ادارات فدرال سال گذشته میلادی در مجموع ۹۷ میلیارد دلار برای قرارداد‌های خود پرداخت کرده‌اند که در مقایسه با سال مالی ۲۰۱۷ حدود ۱۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. در روز‌های پایانی سال مالی ۲۰۱۸، ادارات هزینه‌های خود را به ۵۶ میلیارد دلار افزایش دادند که این میزان بیش از کل پولی است که در ماه اوت هزینه شده است.

مشخص است که این موضوع پدیده‌ای تازه نیست. در ماه پایانی هر سال مالی ادارات سخت تلاش می‌کنند تا همه آنچه را که در بودجه سالانه‌شان باقی مانده است خرج کنند؛ زیرا اگر موفق به این کار نشوند این نگرانی وجود دارد که سال آینده کنگره بودجه کمتری برای آن‌ها در نظر بگیرد.

آندرژوفسکی گفت: «تئوری ما این است که در بسیاری از موارد افرادی که مسئول حساب و کتاب هستند، کمترین مقاومت را دارند. وقتی که با ساختار–یا استفاده کن یا از دست بده–مواجه می‌شوند تلاش می‌کنند راحت‌ترین راه را برای صرف کردن پول انتخاب کنند».

این در حالی است که غذا‌های لاکچری تنها زمینه هزینه کردن مالیات‌های مردم آمریکا نبوده، مبلمان‌ گران قیمت، تجهیرات بدنسازی، آیفون و آیپد، تجهیزات موسیقی، ظروف چینی و الکل از دیگر مواردی هستند که هزینه‌های گزافی برای آن‌ها صرف شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.