سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ذخایر خونی در فارس/ در خواست انتقال خون از مردم برای اهداء خون

مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: با توجه به کمبود خون در استان از شهروندان درخواست می‌شود برای اهداء خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود ترابی مدیرکل انتقال خون استان فارس بیان کرد: یکی از چالش‌های روز‌های پایانی هر سال، کاهش ذخایر خون و فرآورده‌ های خونی به دلیل مراجعه کمتر مردم به پایگاه‌های انتقال خون است، و از مردم درخواست می‌شود در روز‌های پایانی سال اهدای خون را فراموش نکنند.

وی تصریح کرد: پایگاه انتقال خون قصرالدشت شیراز، واقع در منطقه آسیاب قوامی همه روزه در دو نوبت آماده خون گیری از داوطلبان بوده و در روز‌های تعطیل نیز از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ پذیرای شهروندان است.

ترابی با بیان اینکه پایگاه انتقال خون نمازی همه روزه به صورت یکسره از ۸ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه خون گیری را انجام می‌دهد، افزود: پایگاه خون گیری میدان ولیعصر واقع در بوستان ولیعصر در شرق شیراز نیز صبح‌ها از ساعت ۳۰ و ۸ تا ۳۰ و ۱۲ دقیقه آماده خون گیری از همشهریان است.

مدیرکل انتقال خون استان فارس ادامه داد: همه مراکز انتقال خون در شهرستان‌های فارس نیز پذیرای افرادی است که با اهدای خون خود زندگی را به دیگران هدیه می‌دهند.

گفتنی است، استان فارس به دلیل داشتن بیماران تالاسمی و انجام اعمال جراحی‌های پیوندی و بیماری‌های قلبی و عروقی، پر مصرف کننده‌ترین استان فرآورده‌های خونی در کشور است.

انتهای پیام/ت

کمبود خون در فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.