سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آمادگی چین برای کمک به بازسازی سیستم انرژی ونزوئلا

وزارت خارجه چین برای کمک به ونزوئلا برای بازسازی سیستم انرژی خود اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن آماده است تا به ونزوئلا برای بازسازی سیستم تامین انرژی این کشور کمک کند.

همزمان خورخه رودریگرز، وزیر اطلاعات و ارتباطات ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد عملیات فعال کردن مجدد شبکه‌های برق کشور تقریبا به طور کامل در سراسر ونزوئلا از سر گرفته شده است.

در حالی که کاراکارس، آمریکا و حامیان غربی مخالفان این کشور را مسئول خرابکاری در سیستم برق این کشور می‌داند، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا به تازگی اعلام کرد از سازمان ملل، روسیه، چین، ایران و باکو برای کمک به تحقیقات مربوط به دلایل پنهان در پس حملات سایبری به سیستم تامین انرژی این کشور درخواست خواهد داد.

شایان ذکر است، از تاریخ هفتم مارس برق ۲۰ ایالت از مجموع ۲۳ ایالت ونزوئلا قطع شده بود که شب گذشته این خاموشی پایان یافت. شرکت دولتی «کورپوالک» ونزوئلا اعلام کرد این خاموشی و قطعی برق به دلیل وقوع حادثه‌ای در نیروگاه برق آبی سیمون بولیوار است. مادورو نیز در اظهاراتی «امپریالیسم آمریکا» را مسئول این حادثه دانست. در همین حال، وزارت امور خارجه آمریکا هرگونه دست داشتن در این موضوع را رد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.