سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز کار برنجکاران در شالیزار‌های میاندورود

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: اولین بذرپاشی برنج در شالیزار‌های میاندورود انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید شبر موسوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از اولین بذرپاشی شالی در زمین‌های شالیزاری بخش گهرباران شهرستان میاندورود در فصل زراعی جاری خبر داد و گفت: اولین بذرپاشی برنج از رقم طارم هاشمی به صورت سنتی در دو هکتار از زمین‌های شالیزاری شهرستان میاندورود انجام داد.

وی سطح زیر کشت برنج در سال زراعی ۹۷-۹۸ این شهرستان را ۸ هزار و ۶۰۰ هکتار اعلام کرد و به شالیکاران توصیه کرد: بذور مورد نیاز را از مراکز توزیعی که جهاد کشاورزی معرفی می‌کند، تهیه و برای پیشگیری از هرگونه تنش کم آبی بویژه در مناطق پایین دست، از آب‌های سطحی و روان آب‌ها استفاده بهینه و رقم‌های محلی را جایگزین رقم‌های پرمحصول کرده و یا در نقاط بحرانی جایگزینی کشت برنج را در دستور کار خود قرار دهند.

موسوی گفت: برای حمایت از تولید برنج، امسال ۳۰ هزار و ۴۲۰ کیلوگرم بذر گواهی شده برنج برای کشاورزان شالیکار شهرستان میاندورود تخصیص یافت که همه این بذور از سوی کارگزاری‌ها بین کشاورزان شالیکار این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود افزود: از این مقدار ۱۵ هزار کیلوگرم مربوط به رقم شیرودی، دو هزار و ۷۰۰ کیلوگرم ندا، ۱۱ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم طارم هاشمی و یک هزار و ۲۰ کیلوگرم طارم گواهی شده است که بین کشاورزان توزیع شد.

انتهای پیام/ م

انجام اولین بذرپاشی برنج در شالیزار‌های میاندورود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.