سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک مقام مسئول در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

واگذاری بیش از ۳ هزار سند علوی به محرومان در سه استان کشور

مدیر عامل اموال و املاک سازمان بنیاد مستضعفان گفت: طی ۵ سال گذشته ۸۰ هزار سند علوی واگذار شده که از این تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ سند به استان گلستان و ایلام اختصاص داشته است.

حسن کاری، مدیر عامل اموال و املاک سازمان بنیاد مستضعفان در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در دوران پس از انقلاب انتقال تمام اموال و املاک اطرافیان شاه به بنیاد مستضعفان واگذار شد، گفت: در اوایل انقلاب تکلیف امام خمینی (ره) آن بوده است که منافع تمامی این املاک صرف مردم و محرومان شود و خوشبختانه بنیاد هم تا امروز تکالیف تمام اراضی و املاک پیش از انقلاب را مشخص کرده است.

وی افزود: واگذاری اسناد املاک از سوی بنیاد مستضعفان به واحد‌هایی که تا امروز سند نداشتند نقش مؤثری در ارتقای وضعیت زندگی محرومان داشته است، زیرا که از طریق این اسناد می‌توانند تسهیلات دریافت کنند و اراضی اطراف این مناطق رونق بیشتری می‌گیرد.

کاری اظهار کرد: تمام این اراضی در اختیار مردم قرار دارد و بنیاد مستضعفان اسناد را به صاحبان ملک واگذار می‌کند.

مدیر عامل اموال و املاک سازمان بنیاد مستضعفان با بیان اینکه ۸۰ هزار سند تا امروز واگذار شده است، گفت: این ۸۰ هزار سند حدود ۲۶ هزار هکتار مساحت دارد و یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان قیمت روز این املاک است.


بیشتر بخوانید:جهت گیری‌های اساسی بنیاد مستضعفان/ تبدیل بنیاد به یک بنیاد مستضعفان واقعی


وی بیان کرد: حدود ۱۰ درصد از این اراضی کشاورزی است و در سال ۹۷، سه هزار و ۲۰۰ سند به استان خراسان شمالی، ایلام، مراغه‌تپه در استان گلستان واگذار شده است.

کاری درباره شرایط دریافت اسناد در مناطق محروم گفت: واجدان شرایط دریافت اسناد ملک عبارت است از افرادی که تحت نظارت کمیته امداد و بهزیستی هستند و افرادی که کهولت سن دارند و یا از نظر معیشت دارای حداقل درآمد هستند.

مدیر عامل اموال و املاک سازمان بنیاد مستضعفان اظهار کرد: اهدای اسناد علوی از مهمترین اقدامات بنیاد مستضعفان به شمار می‌رود که از سال ۹۲ آغاز شده و در سال ۹۳ میزان واگذاری اسناد به محرومان افزایش یافته است.

وی یادآوری کرد: در ۵ سال گذشته استان‌های آذربایجان شرقی، هرمزگان، گیلان، البرز، سمنان، زنجان، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، بوشهر، ایلام، اردبیل و آذربایجان غربی اسناد املاک علوی دریافت کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.