سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس امور بانوان؛

تاثیرگذاری مشاغل خانگی در زنده نگه داشتن سنت‌ها

کارشناس امور بانوان گفت:مشاغل خانگی در زنده نگه داشتن سنت ها نقش بسزایی دارند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سمانه پورمحمد کارشناس امور بانوان در نخستین نمایشگاه توانمندی‌های بانوان ایران زمین گفت: اکنون در دوره‌ی بازگشت به سنت‌ها هستیم و نمایشگاه توانمندی‌های بانوان، برای زنده نگه‌داشتن سنت‌ها تاثیرات فراوانی دارد.

وی تصریح کرد: در یک دوره یک سری از افراد سعی کردند بانوان ما را از خانواده دور کنند که موفق شدند و سنت‌هاکمرنگ شد، اما مجدد بانوان ما خودشان سعی کردند به خانواده برگردند چرا که خانواده را امن‌ترین جای جامعه می‌دانند.

کارشناس امور بانوان با اشاره به فعالیت بانوان در حوزه‌های هنری و فرهنگی گفت: یک سری از توانمندی‌های ما به دست بانوان شکل می گیرد و این قشر از جامعه در نشان دادن آنها، بهتر می‌توانند فعالیت داشته باشند.

پورمحمد افزود: یکی از عوامل پیشرفت اقتصادی جامعه، بانوان هستند که علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی برخی هنر‌ها را نیز زنده نگه می‌دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به اتفاقاتی که در کشور رخ می‌دهد و کمبود‌هایی که در جامعه دیده می‌شود، وقت آن است که نشان دهیم بانوان می‌توانند در پرزنت کردن و نشان دادن هویت اصلی بانوی ایرانی به دنیا موفق باشند.

کارشناس امور بانوان گفت: تا کنون فعالیت‌هایی در این حوزه شکل گرفته، اما هنوز نیاز به فرهنگ‌سازی داریم باید این تفکر که زن تحصیل‌کرده نباید در خانه فعالیت کند را از بین ببریم.

پورمحمد با بیان اینکه طرز تفکر دانشگاهیان و بانوان تحصیل کرده این است که از سنت‌ها باید دور بود، گفت: دانشگاه‌های ما یکی از اشتباهاتشان این بود که انسان‌های توانمندی به جامعه ندادند.
 
وی به نقش سازمان‌ها در شکل گیری نمایشگاه توانمندی بانوان اشاره و تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی با علم به اینکه برای خانواده و برای بانویی که در آن شرکت می‌کند، کارایی داشته باشد، خوب است چرا که ما بانوانی را پای کار می‌آوریم که ممکن است سرپرست خانوار باشند. برگزاری این نمایشگاه‌ها به لحاظ بودجه باید طوری تعیین بشود که بانویی که در آن شرکت می‌کند صرفه اقتصادی داشته باشد. برای زنی که سرپرست خانواده است، غرفه‌ای که اجاره می‌کند و پرداخت هزینه آن مهم است. ما زنان و دختران زیادی داریم که توانمند هستند، اما جایی برای خودنمایی و نشان دادن توانمندی‌های خود ندارند.

انتهای پیام//ف.غ
 

بانوان عوامل پیشرفت اقتصادی جامعه هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.