سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجار:

استفاده از نیرو‌های مسلح در مدیریت بحران مورد تاکید رهبری است

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: استفاده از ظرفیت نیرو‌های مسلح حین وقوع حوادث غیرمترقبه یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،اسماعیل نجار در بازدید از پایگاه هوانیروز شهید امینی در شهرستان آبیک از توابع استان قزوین، گفت: پایگاه هوا نیروز شهید امینی آبیک می‌تواند به عنوان یک مرکز پشیبان ملی مطرح شده و مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: ارتباط ستاد مدیریت بحران با نیرو‌های مسلح ارتباطی نزدیک و تنگاتنگ است که باید تداوم و تقویت شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، استفاده از ظرفیت نیرو‌های مسلح در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه و پیشگیری و ساماندهی مسائل و معضلات حوزه مدیریت بحران یک اصل اساسی به شمار می‌رود.

وی افزود: اعتقاد و جهت گیری ما در حوزه مدیریت بحران این است که از ظرفیت نیرو‌های مسلح به دلیل برخورداری از نظم و انضباط و سیستم فرماندهی به خوبی می‌توان در حوزه مقابله، مدیریت و کنترل حوادث با کارایی و نتایج بهتر استفاده کرد.

نجار همچنین گفت: در بسیاری از کشور‌ها در زمان مقابله و مدیریت سوانح و حوادث ابتدا از روش قرنطینه کردن استفاده می‌کنند و سپس سعی می‌کنند با استفاده از ظرفیت نیرو‌های مسلح برای امداد و نجات بهره بگیرند و ما نیز باید از ظرفیت نیرو‌های مسلح در این زمینه بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

شهرستان آبیک با مرکزیت شهری به همین نام در شرق استان قزوین قرار دارد.

پایگاه هوانیروز این شهرستان یکی از مقر‌هایی است که برای پشتیبانی از امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ک

سفر رئیس سازمان مدیریت بحران به قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.