سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعطای گذرنامه جعلی به تروریست‌های داعش توسط آمریکا

آمریکا در توطئه‌ای جدید برای ۱۴۰ نفر از افراد مسلح داعش در اردوگاه‌های تحت سیطره حزب کارگران کردستان گذرنامه‌های جعلی صادر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا برای توطئه‌ای جدید با داعش آماده می‌شود و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ای) به بازجویی از حدود دو هزار نفر از افراد مسلح داعش از اردوگاه‌های تحت سیطره حزب کارگران کردستان اقدام کرد و ۱۴۰ نفر از آن‌ها گذرنامه‌های جعلی دریافت کردند.

روزنامه ینی شفق ترکیه با اعلام این خبر افزود آمریکا یک طرح محرمانه جدید را برای انتقال تروریست‌ها از این منطقه از طریق عراق با نام‌ها و مدارک و گذرنامه‌های جعلی اجرا می‌کند.

این روزنامه افزود آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا چند منطقه از دیرالزور را به عنوان مناطق نظامی اعلام کرده و آن‌ها را برابر تردد غیرنظامیان بسته است. پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در مناطق تحت کنترل خود به بازجویی از این افراد گزینش شده اقدام کرده است. پس از آن، این افراد مسلح به نقاط استقرار داعش در پادگان‌ها و برخی نیز به پادگان‌های محرمانه که توسط «سی آی ای» مشخص می‌شود منتقل خواهند شد.

این روزنامه اضافه کرد نمایندگانی از اطلاعات اسرائیل، فرانسه و انگلیس به این پادگان‌های محرمانه سفر و کارت‌های شناسایی و گذرنامه‌ها را برای فراهم کردن شرایط خروج تروریست‌ها از طریق عراق، آماده و توزیع می‌کنند.

«ینی شفق» تاکید کرد: ابوبکر البغدادی سرکرده داعش زیر نظر آمریکا کار می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.