سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستاورد سفر دو روزه معاون رئیس جمهور ؛

سه هزار و ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به خراسان جنوبی اختصاص می یابد

معاون رئیس جمهور از اختصاص سه هزار و ۸۰ میلیارد تومان به خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ۲۰ طرح برای استان مصوب و اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد باقر نوبخت عصر سه شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی بیان کرد: برای خراسان جنوبی برنامه توسعه دوساله یا سه ساله تعریف شده است.

وی بیان کرد: گلایه‌های نمایندگان مجلس نشان از این دارد که زیرساخت‌های خراسان جنوبی متناسب با ظرفیت‌های استان نیست.

نوبخت بیان داشت: در این سفر ۹۴۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های استان در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به مطالبات مطرح شده طی سفر دو روزه خود در خراسان جنوبی بیان کرد: مطالبات متنوعی اعم از درخواست طرح رتبه بندی کردن فرهنگیان و بازنشستگان برای ترمیم دریافت‌ها، افزایش قیمت تضمینی گندم و. مطرح شد.

نوبخت با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال جوانان منظور کردیم، افزود: ظرفیت‌های شغلی زیادی در خراسان جنوبی وجود داشته که باید مورد توجه جوانان قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به مطالبه ۲۰۰ میلیون دلاری امور ارزی از صندوق توسعه ملی داریم، اظهار کرد: این اعتبار مشروط به ارائه طرح‌های توجیه پذیر می‌تواند پرداخت شود.

وی بیان کرد: آماگی داریم به آن دسته از طرح‌هایی که توجیه پذیر است، به تهران اعلام شود تا در راستای پرداخت تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی همکاری کنیم.

نوبخت با بیان اینکه بسته دیگری به نام مسکن محرومین روستایی برای استان تعریف شده است، افزود: ۱۰ هزار واحد مسکونی با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تا سال آینده احداث می‌شود.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: برای ارزیابی و نظارت این برنامه میان مدت و دوساله‌ای که برای توسعه استان دیده شده است، باز هم به استان سفر خواهیم کرد.

وی بیان کرد: کارگروه ویژه‌ای برای توسعه خراسان جنوبی تعریف می‌کنم و از استاندار هم خواستارم در این زمینه گام بردارد.

نوبخت با بیان اینکه این سفر ۲۰ طرح برای استان با سه هزار و ۸۰ میلیارد تومان انجام می‌شود، افزود: بخشی از این برنامه‌ها به میزان ۶۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های آموزش و پرورش، ۳۲ میلیارد فرهنگ و گردشگری، ۱۰ میلیارد تومان ورزش، ۱۱۵ میلیارد تومان توسعه روستا و ۵۶۰ میلیارد تومان ریل و راه آهن است.

انتهای پیام/ز

نوبخت در خراسان جنوبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.