سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سیاسی وزیر امور خارجه:

بازگشایی مرز خسروی منوط به رفع دغدغه‌های امنیتی است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران گفت: بازگشایی مرز رسمی خسروی برای تردد زوار عتبات عالیات منوط به رفع یک سری دغدغه‌های امنیتی هست که هم اکنون توسط نهاد‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی در حال بررسی است.

سید عباس عراقچی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسرویی و پرویزخان در گفتگو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان افزود: حضور امروز من در مرز خسروی نییز آشنایی با همین مسایل است که وزارت امور خارجه بتواند سهم خود در این زمینه را ایفا کند.

وی اظهار داشت: با بررسی‌هایی که در حال انجام است امید است یک تغییری در وضعیت موجود انجام شود و این منوط به تصمیم شورای عالی امنیت ملی است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تعاملات مرزی بین ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق موضوع حساسی است که با توجه به ابعاد امنیتی از حساسیت برخوردار است.

عراقچی ادامه داد: مسایل تجاری، بازگشایی مرزی و مسایل مختلفی در بحث تعامل با عراق مورد توجه است که هم اکنون رییس جمهور ما در عراق است.

وی اظهار کرد: این سفر دستاورد‌های خوبی داشت که اخبار خوبی در آخر سفر اعلام می‌شود.

وی در خصوص رایگان شدن روادیید بیین ۲ کشور ایران و عراق گفت: این موضوع از اواسط فروردین عملیاتی می‌شود و این تحول بزرگی است که بین ۲ کشور در بحث تردد اتباع ایرانی به عتبات و اتباع عراقی برای سفر به مشهد در رابطه با ارزانتر شدن هزینه سفر اجرا می‌شود.

همچنین معاون سیاسی وزیر امور خارجه در صدر هیاتی امروز از مرز رسمی پرویزخان بازدید کرد که در این سفرفرماندار قصرشیرین میزان صادرات ۱۱ ماهه امسال از مرز‌های شهرستان را یک میلیارد و ۵۰۰ هزار دلار بیان کرد.

مراد علی تاتار افزود: فعالیت در مرزپرویزخان و ترانزیت و صادرات به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است.

سردار لطف الله پاکباز فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه امنیت کامل در مرز‌های شهرستان قصرشیرین و دیگر مرز‌های استان با کشور عراق به طور کامل برقرار است گفت: انجام دیپلماسی با کشور عراق و تشکیل جلسات مستمر با کلانتران مرزی عراق و پایش و نظارت بر مرز از وظایف مرزبانی است.

انتهای پیام/ز

عراقچی در کرمانشاه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.