سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلیلی در «همایش ملی صیانت»:

اقداماتی برای تحریف دستاورد‌های ایران صورت گرفته/ در گام دوم انقلاب جهش ما مبتنی بر پندآموزی از سال‌های گذشته باشد


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدواریم در آستانه گام دوم انقلاب، جهش ما مبتنی بر پندآموزی از سال‌های گذشته باشد.


به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در «همایش ملی صیانت» که عصر امروز (سه‌شنبه ۲۱ اسفند) برگزار شد، گفت: روند پیشرفت یک کشور می‌تواند سال‌ها دلیل یک تجربه تلخ متوقف شود، بنابراین تجارب تلخ و شیرین برای کشور بسیار مهم است.

وی افزود: همانطور که ما اگر در زندگی فردی دچار فراموشی شویم، حیات موثر ما صفر می‌شود در سطح سیاسی و ملی هم اگر حافظه ملت دچار تحریف یا فراموشی شود، خسارت‌های بسیار را به دنبال دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بدون حفظ حافظه ملی نمی‌توان تجربه ارزشمند ملی را حفظ کرد، لذا یکی از حرکت‌های جدی دشمن علاوه بر جنگ سخت، ممانعت از فعال بودن حافظه ملت است و مرکز اسناد انقلاب کمک به ثبت حافظه ملی می‌کند.

وی تاکید کرد: حرکت‌های بسیاری صورت گرفته است تا دستاورد‌های مثبت ایران تحریف و تقطیع شود و آن‌ها می‌خواهند موفقیت‌ها را زیر سوال ببرد.

جلیلی تصریح کرد: البته گاهی هم حقایق به شکل عریان تحریف نمی‌شود، از جمله در عرصه هایی، چون فیلم، رمان، ... که می‌توان در آن‌ها یک مقطعی از تاریخ را نادیده بگیرند یا به محاق

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بسیاری از تجارب ما در انقلاب اسلامی، صرف یک روایت نیست، بلکه بهره گیری صحیح از این روایت‌هاست؛ ما در انقلاب، روایت‌هایی داریم که اگر درست، به کار گرفته شود به نظریه پردازی کمک می‌کند.

جلیلی بیان کرد: روایت‌ها اگر در زمان خودش صورت نگیرد، دیگر آن آثار خود را نخواهد داشت؛ باور غالب جامعه را همین روایت‌ها تعریف می‌کند و اگر به موقع نقل نشوند، ممکن است باور‌های ملت را تغییر دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در آستانه گام دوم انقلاب، جهش ما مبتنی بر پندآموزی از سال‌های گذشته باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.