سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توضیحات شهرداری درباره گود رها شده برج میلاد، خودروهای اشتراکی و کمبود جایگاه سوخت در پایتخت

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران درباره گود رها شده برج میلاد توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نیازی مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در همایشی که در امارت عین‌الدوله با حضور معاون شهرسازی شهردار تهران امروز (سه‌شنبه ۲۱ اسفند ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور استفاده بهینه از فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران بسته‌ای با ۳۰ پروژه تاریخی آماده کرده‌ایم که به سرمایه‌گذاران اعلام شده است و امیدواریم این کار مقدمه‌ای برای حضور سرمایه‌گذاران در بافت‌های تاریخی باشد.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با اشاره به اجلاس اول این شرکت که به منظور دعوت از سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری برگزار شد، گفت: اجلاس اول با استقبال خوبی مواجه شد و در حوزه انرژی‌های نو سرمایه‌گذاران علاقه‌مندی خوبی نشان دادند.

وی افزود: در اجلاس دوم تمرکز به سمت بافت‌های تاریخی است، زیرا یک مزیت ویژه در بافت‌های تاریخی وجود دارد که یک فرصت انحصاری برای کشور ما ایجاد کرده که در اختیار کشور‌های دیگر نیست.

نیازی گفت: به لحاظ شرایط بین‌المللی و پیامد‌های تحریم‌ها در حوزه احیای بافت‌های تاریخی محدودیتی نداریم و می‌توانیم به راحتی بر روی آن کار کنیم.


بیشتر بخوانید: درخواست نژادبهرام از فرمانده انتظامی تهران بزرگ برای تعیین تکلیف گود رها شده برج میلاد


مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در خصوص طرح خودرو‌های اشتراکی که در اجلاس اول مطرح شد، تصریح کرد: در این خصوص با سرمایه‌گذاران مذاکراتی انجام دادیم، اما شرایط بین‌المللی روی این طرح اثرگذار بود.

وی تصریح کرد: فرآیند سرمایه‌گذاری در طرح‌های شهری زود بازده نیست و گام اول در این گونه طرح‌ها جلب اعتماد است و برای ترمیم اعتماد از دست رفته نیاز به فرصت داریم.

نیازی با بیان اینکه شهرداری تهران سال گذشته تصمیم گرفت که ۱۰۰ جایگاه کوچک مقیاس را برای دولت و شهروندان احداث کند، گفت: در همین راستا ۸ بسته که هر کدام دارای ۶ جایگاه بود، طراحی و قرار شد با مشارکت سرمایه‌گذاران راه‌اندازی شود و پس از بهره‌برداری در یک دوره ده ساله به شهرداری واگذار شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران افزود: در این طرح مقرر شده بود که ۲۰ تا ۴۵ درصد درآمد‌های جایگاه سوخت در دوره ده ساله به شهرداری تهران برسد.

وی با بیان اینکه مکان‌یابی جایگاه‌های سوخت بر عهده معاونت ترافیک بوده است، گفت: بزرگترین چالش جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس پیدا کردن محل مناسب بود تا برای شهروندان مشکلی ایجاد نشود.

نیازی در خصوص گود رها شده کنار برج میلاد ادامه داد: با مدیرعامل بنیاد تعاون ناجا جلسه‌ای برگزار کردیم و قرار شده تا در بازه زمانی کوتاهی نسبت به آینده گود و هتل دو قلو که قرار بود در آن احداث شود، تصمیم‌گیری شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: در حال حاضر ایمنی گود تحت کنترل است و گروه‌های مهندسی میزان اثرگذاری آن بر سازه‌های پیرامونی را می‌سنجند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.