سرپرست تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی گفت: برنامهریزیهای خوبی برای نظارت بر تبلیغات شبکههای مجازی انجام شده است.
وی افزود: ما ساز و کار نظارت بر کانونهای تبلیغاتی را تهیه کردهایم. امیدواریم که در اردیبهشت ماه ساز و کار و ابزار تهیه شده برای رصد شبکهها، سایتها و حوزههای اینترنتی به کار گرفته شود.
اسعدی در خصوص نظارت بر تبلیغات اینستاگرام گفت: ما قدم به قدم پیش میرویم و میدانید که نظارت بر حوزه فضای مجازی کار آسانی نیست. خصوصاً شبکههایی که همانند شبکههای ماهواره ای از نظر ما رسمی و مجاز نیستند. شاید ما نتوانیم به شبکههای ماهواره ای خارج از کشور کاری داشته باشیم، ولی با آگهیهایی که از آن شبکه مشاهده میشود، برخورد خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه شیوه برخورد ما با تبلیغات در اینستاگرام همانند شیوه برخورد با سایتهای تبلیغاتی است، بیان کرد: ما با صاحبان آگهیها برخورد میکنیم. تبلیغاتی در فضای مجازی دیده میشود و از نظر ما نظارت بر آن باید تمام روز و ۲۴ ساعته باشد. همه حوزهها در شبکههای ماهواره ای، رادیو و تلویزیون رصد میشوند و فضای مجازی با خصوصیت خاص خود زمان میطلبد که با برنامه ریزی انجام شده در اردیبهشت ماه کار رصد بر آگهیهای آن شروع میشود.
وی ادامه داد: از نظر ما رصدی مهم است که ۲۴ ساعته صورت گیرد. برنامه ریزیهای ما در اردیبهشت ماه انجام خواهد شد تا تمام تبلیغاتی که در حوزه اینترنت است، رصد شود. باید تمام آگهیها در چارچوب قوانین و مقررات قرار داشته باشند.
اسعدی در خصوص قولی که پیش از این مدیران وزارت ارشاد برای پیگیری چنین آگهیهایی در فضای مجازی داده بودند، گفت: قولهایی که پیش از این داده شده است، مبنای برنامه ریزیهای ما بوده و پایه برنامه ریزیهای ما به آن قولها باز میگردد. برنامه ریزیهای ما برای حفظ ارزشهای ملی و حقوق مصرف کننده رصدی ۲۴ ساعته خواهد بود.
گفتنی است؛ چندی پیش تیزر تبلیغاتی یک برند شکلات ایرانی از شبکه ویدئویی آپارات به نمایش درآمد و سیل عظیم انتقاد کاربران فضای مجازی را به همراه داشت. علت بازخوردهای منفی به این ویدئوی تبلیغاتی این است که در تک تک ثانیههای آن، استفاده ابزاری و جنسی از «زن» به چشم میخورد و محتوای آن را میتوان کاملاً خارج و مخالف با عرف و موازین شرعی دانست.
انتهای پیام/