سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار قم مطرح کرد؛

دو پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در قم کلنگ زنی شد

سرمست کلنگ ساخت دو پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری در آزاد راه‌های قم – تهران و قم - گرمسار را صبح امروز به زمین زد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، بهرام سرمست استاندار قم با اشاره به اهمیت آزاد راه قم – گرمسار و کمبود برخی امکانات و خدمات جاده‌ای گفت: رفت و آمد مسافران و زائران حرم علی ابن موسی الرضا در همه ایام سال به ویژه ایام تعطیل باعث می‌شود مدیریت استان هر چه بیشتر و بهتر در جهت تسهیل امور مسافران و ایجاد خدمات جاده‌ای به ویژه جاده قم گرمسار همت گمارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان نیز با اشاره به اینکه ساختمان دو پایگاه ثابت جمعیت هلال احمر به همت خیران در آینده نزدیک ساخته می‌شود گفت: در حال حاضر ۷ پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای در راه‌های استان مستقر است که از این تعداد دو پایگاه بدون ساختمان بوده که با رایزنی با چند خیر توانستیم مشارکت آن‌ها را در این زمینه جلب کنیم.

گلفشان افزود: ساخت پایگاه ثابت سعادتمند واقع در کیلومتر ۵۵ آزاد راه قم – تهران را آقای حاج جواد ایرانی و پایگاه جاده قم – گرمسار که در عوارضی قم گرمسار قرار دارد را آقای حسن آقاجانی از خیران مطرح استان قم بر عهده گرفته اند.

همچنین یعقوبی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان پس از رونمایی از اولین خودرو ویژه امداد و نجات جاده‌ای گفت: جمعیت هلال احمر کشور بسته به میزان تردد، جمعیت و وسعت هر استان یک تا دو دستگاه از خودرو نامبرده را در اختیار استان‌ها قرار داده است.

وی گفت:: این خودروی عملیاتی کوچک قابلیت‌هایی همچون ایجاد روشنایی تا برد یک کیلومتر، حمل دستگاه مکانیزه و برش هیدورلیک، تجهیزات ویژه عملیات در کوهستان، سیستم ناوبری، جی پی اس و بی سیم دور برد دارد.

به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان طراحی کابین این خودرو بومی سازی شده است و هر خودرو ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه برداشته است.

این خودرو تنها خودرو عملیاتی ویژه جمعیت هلال احمر در استان قم است که بر اساس شرایط مختلف در جاده‌های استان تردد خواهد داشت.

بر اساس اساس استاندارد‌های موجود در هر ۲۵ کیلومتر راه بین شهری باید یک پایگاه ثابت امدادی وجود داشته باشد که استان قم با حدود ۶۵۰ کیلومتر راه جاده ای، ۷ پایگاه جمعیت هلال احمر و ۸ پایگاه ثابت فوریت‌های پزشکی دارد و در همین خصوص در حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان نیازمند ساخت ۴ پایگاه ثابت دیگر است.

انتهای پیام/الف

کلنگ زنی دو پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در قم

برچسب ها: استاندار ، هلال احمر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.