سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده باش ۵۰ هزار همیار پلیس در طرح نوروزی

نوروز امسال ۵۰ هزار همیار پلیس، برای کاهش حوادث ترافیکی با پلیس راه خراسان جنوبی همکاری می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  سرهنگ دادگر جانشین انتظامی خراسان جنوبی گفت:  ۲۰۰ نفر از این همیاران پلیس،  در ایام عید در تقاطع‌ها و معابر و در کنار گشت‌های پلیس  حضور دارند تا قوانین راهنمایی و رانندگی را به رانندگان تذکر دهند و نظم عبور و مرور را برقرار کنند.

وی، با اشاره به اینکه این طرح با  همکاری صدا وسیما و آموزش و پرورش به خوبی تا کنون اجرا شده است افزود: هدف از تشکیل همیاران پلیس آموزش قانون پذیری از دوران کودکی است و ترویج رعایت مقررات راهنمایی ورانندگی بین دانش آموزان و والدین برای کاهش میزان تخلفات رانندگی از وظایف همیاران پلیس است.

سرهنگ دادگر با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۱۴ هزار نفر در کشور  در اثر تصادفات جاده‌ای فوت می‌کنند افزود: در سال جاری بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر در تصادفات  کشور جان خود را از دست داده اند و در همین مدت ۳۱۵ هزار نفر نیز در تصادفات، دچار نقص عضو شده اند.

جانشین انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: همیاران پلیس همانند سال‌های گذشته نقش بسزایی در کنترل تخلفات خودرو‌های مربوط به خانواده‌های خود دارند.

وی اظهار کرد: بیش از ۳۸۰ نفر نیز با عنوان فرهنگ یار پلیس از سازمان‌های مختلف در کنار پلیس در برقراری نظم همکاری می‌کنند.

این طرح از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۷ فروردین ادامه دارد.

بیش از ۱۰ میلیون همیار و ۸۰۰ هزار نفر پلیس یار راهور در کشور فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام /ط آ

آغاز  طرح همیار پلیس از 25 اسفند ماه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.