سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترانزیت بیش از چهار میلیارد دلار کالا از مرز باشماق

مدیر کل گمرکات استان کردستان گفت: چهار میلیارد و ۴۴۸ میلیون و ۳۸۳ هزار دلار کالا از مرز باشماق مریوان طی ۱۱ ماهه اول امسال ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش دلاری یک درصد کاهش داشته است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،بختیار رحمانی پور گفت: گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان کردستان است که هم ترانزیت داخلی و خارجی مبدا و هم ترانزیت خارجی مقصد در آن انجام می‌شود.

وی افزود: ۸۹ هزار و ۲۴۸ تُن کالا به ارزش ۵۰ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۵۶۴ دلار میزان ترانزیت داخلی مبدا از گمرک باشماق در این مدت بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ ارزش دلاری ۲۹۱ درصد و از نظر وزنی هم ۴۸۵ درصد رشد داشته است.

مدیر کل گمرکات استان کردستان افزود: از ابتدای امسال تا پایان بهمن، میزان ترانزیت خارجی مبدا از این گمرک ۸۹۰ هزار و ۳۱۹ تُن به ارزش ۳۶۳ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۹۲۸ دلار بوده است.

وی یادآور شد: ۸۷۸ هزار و ۲ تُن کالا به ارزش چهار میلیارد و ۳۴ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۶۷۰ دلار هم میزان ترانزیت خارجی مقصد در این مدت از این گمرک بوده است.

رحمانی پور تاکید کرد: در مجموع یک میلیون و ۸۵۷ هزار و ۵۶۹ تُن کالا به ارزش چهار میلیارد و ۴۴۸ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۱۶۲ دلار در ۱۱ ماه منتهی به بهمن امسال کالا از مرز باشماق ترانزیت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۶ درصد و از نظر ارزش دلاری هم یک درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: کالا ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.