سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خورشیدی: فشار باشگاه‌ها منجر به اشتباهات داوری می‌شود/ هنوز داور دربی پایتخت مشخص نشده است

داور فوتبال کشورمان گفت: متاسفانه به علت مسائل مختلف از جمله فشار باشگاه‌ها اشتباهات داوری زیاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اشکان خورشیدی داور فوتبال کشورمان در حاشیه نشست داوران فوتبال اظهار کرد: طبق برنامه قرار شده است که ما داوران ماهی یک بار در کنار هم جمع شویم و با بررسی عملکردمان در هفته های قبل نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و با برطرف کردن نقاط ضعف خود در هفته های بعد بتوانیم قضاوت های بهتری داشته باشیم.

خورشیدی درباره اینکه در نیم فصل دوم اشتباهات داوری زیاد بود و مشکلات داوری چیست گفت: اشتباهات داوری وجود دارد اما این اشتباهات در کشورمان زیاد به آن پرداخته می شود. خودتان مشاهده می کنید که داوران ما با حمایت کمیته داوران و حضور در برنامه های مختلف سعی می کنند اشتباهات خود را کمتر کنند اما متاسفانه به علت مسائل مختلف از جمله فشار باشگاه ها  اشتباهات داوری زیاد می شود.

صدور بیانیه به داوران فشار روحی و روانی می آورد

خورشیدی درباره اینکه صدور بیانیه بر عملکرد داوران تاثیرگذار است، گفت: صدور بیانیه بر عملکرد داوران تاثیر نمی گذارد اما فشار روحی و روانی بیشتری بر داوران می گذارد. من نمی دانم چرا زمانی باشگاه ها و مربیان نتیجه نمی گیرند صد در صد تقصیر را گردن داوران می گذارند. شما می بینید که هجمه هایی که علیه  داوران ایجاد شده است همه آنها به حق نبوده است و مربیان در بازی هایی که به داوری اعتراض داشتند شما دیدید که تصمیمات داوران درست بوده است و اصلا اظهارات آنها صحیح نبوده است.

داور فوتبال کشورمان درباره اینکه از او به عنوان داور دربی پایتخت یاد می شود، گفت:  هنوز چیزی مشخص نیست و همه داوران ما توانایی این را دارند که دربی را داوری کنند و به طور حتم هر داوری که برای قضاوت این دیدار تعیین شود سعی می کند بهترین قضاوت به نمایش بگذارد.

او درباره استفاده از VAR گفت: به هر حال روی این سیستم دارند کار می کنند و طبق برنامه قرار شده این سیستم به صورت آفلاین  در دربی استفاده شود اما هنوز تایید نشده است.

داوران خارجی با تمرکز زیاد قضاوت می کنند 

خورشیدی درباره اینکه علت هجمه های داوری چیست،گفت: در کشورهای خارجی آن قدر به مسائل داوری پرداخت نمی شود و داوران خارجی با آسودگی خاطر و تمرکز زیاد قضاوت می کنند اما در کشور ما آن قدر به مسائل داوری به خصوص اشتباهاتی که در وسط زمین رخ می دهد می پردازند که باعث تحریک هواداران و تماشاگران می شود و داوران ما تحت تاثیر قرار بگیرند.

مسائل مالی برای داوران در اولویت نیست

او درباره اینکه حقوق داوران پرداخت شده است یا نه! بیان کرد: برای ما داوران خیلی مسائل مالی در اولویت نیست اما حقوق ها پرداخت می شود و مشکلی نیست.

داور فوتبال کشورمان در پایان درباره تهدید رفعتی  خاطر نشان کرد:  ما عضو کمیته داوران هستیم و هر چه این کمیته بگوید تمکین و در کلاس های آموزش داوری شرکت می کنیم.


بیشتر بخوانید:

داوران لیگ برتری فوتبال تهدید شدند


انتهای پیام/       

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.