سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

طرح آمایش سرزمین خراسان جنوبی برگزیده کشوری

طرح آمایش سرزمین خراسان جنوبی، از سوی دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان یکی از طرح های صنعتی برگزیده دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور معرفی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، خطیب مجری طرح آمایش سرزمین استان گفت: این طرح با هدف ارزیابی نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدید‌ها و ارائه راهکار‌های عملی اجرایی برای رسیدن به توسعه پایدار و استانی تاب آور، وضع موجود خراسان جنوبی از نظر منابع طبیعی، اقلیم، آب، جمعیت، سکونت‌گاهها، سازمان‌های فضایی، فراسنج‌های اقتصادی، محیط زیست، کشاورزی، فرهنگی – اجتماعی، سیاسی- امنیتی و صنعت تهیه و مطالعه شد.

وی با بیان اینکه طرح آمایش سرزمین سه مرحله دارد، افزود: مرحله اول شامل شناسایی وضع موجود شامل توانمندی‌ها و منابع طبیعی، انسانی، اجتماعی و سیاسی، شناسایی و تبیین سند چشم انداز ۱۴۰۵، شناسایی محدودیت‌های توسعه و تحلیل سناریو‌های تخصصی و سناریو‌های کلی توسعه‌ی پایدار در خراسان جنوبی است.

خطیب ادامه داد: در مرحله دوم که مرحله آرمانی است این طرح مشخص می‌کند استان با توجه به این قابلیت‌ها و توانمندی‌ها در کجا قرار دارد و در مرحله بعد که مهمترین گام این طرح آمایش است مشخص کردن مسیر حرکت از وضعیت فعلی استان به وضعیت آرمانی است.

مجری طرح آمایش سرزمین استان با بیان اینکه طرح آمایش از سال ۹۲ تا ۹۵ با کمک حدود ۴۰ نفر از اساتید و نخبگان دانشگاه بیرجند و دانشگاه‌های استان و دستگاه‌های اجرایی تهیه شد، افزود: این طرح دارای ۸ هزار و ۸۰۰ صفحه و بیش از ۴۰۰ برگ نقشه است.

وی اظهار کرد: پایش طرح آمایش سرزمینی خراسان جنوبی و واکاوی نقاط قوت و ضعف اجرای آمایش و ارائه راهکار‌های اجرایی متناسب با شرایط زمانی از برنامه‌های آینده برای توسعه این طرح است.

خطیب از هزینه شدن ۴۷۸ میلیون تومان برای تهیه این طرح خبر داد و افزود: طرح آمایش سرزمین با توجه به حجم بالای کار، بر اساس شاخص‌های کیفی و انطباق بر منطق علمی ارزیابی و به عنوان یکی از طرح‌های برگزیده کشور معرفی شد.

انتهای پیام / ط آ

هزینه کرد ۴۷۸ میلیون تومان برای تهیه طرح ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.