سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده چهار شهرستان خراسان جنوبی عنوان کرد؛

ورود بخش خصوصی به استان راه حل بسیاری از مسائل است

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: راه حل بسیاری از مسایل هم ورود بخش خصوصی به استان است که نیاز به تدبیر سازمان برنامه و بودجه دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ امیرحسنخانی نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی  دوشنبه شب در نشست فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه که در کارخانه کویر تایر بیرجند برگزار شد گفت: در این استان نمی توان به سازمان برنامه و بودجه و دولت بسنده کنیم و لازم است بخش خصوصی در بخش های مختلف برای کمک به توسعه فعال شود. 

وی افزود: ساخت مسکن برای محرومان و مددجویان کمیته امداد در استان نویدبخش کار بسیار بزرگی خواهد بود و جمعیت بسیار زیادی زیر پوشش کمیته امداد است که مسکن نویدبخش کار بسیار بزرگی خواهد بود.

نماینده مردم چهار شهرستان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی افزود: قراردادی که سازمان برنامه و بودجه با بنیاد مسکن و کمیته امداد برای ساخت منزل مسکونی محرومان در این استان منعقد کرده، ارزشمند است.

امیرحسنخانی با اشاره به وسعت استان خراسان جنوبی به ویژه حوزه های انتخابیه اش گفت: تراکم جمعیت در این چهار شهرستان به نسبت کل کشور خیلی پایین است طوری که به ازای هر یک کیلومتر چهار نفر جمعیت داریم. 

 نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نگاه به خراسان جنوبی باید نگاه امنیتی باشد ادامه داد: گاهی برخی مطالب را در مرزها داشتیم و واقعا مشکل داریم.

وی بیان کرد: بسیاری از جمعیت استان زیر پوشش کمیته امداد هستند که اگر مستمری این نهاد را دریافت نکنند به نان شب محتاج می شوند و این مسئله بسیار ناراحت کننده است.

امیرحسنخانی با انتقاد از نبود آزادراه در استان گفت: دوبانده شدن محور بجستان فردوس از 15 سال پیش در بودجه قرار گرفته ولی هنوز به اتمام نرسیده به طوری که گلوگاه تصادفات شده است. 

 نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: محورهای دیهوک - فردوس، طبس - یزد و بشرویه نیز همین مشکل را دارد. 

امیرحسنخانی با اشاره به محرومیت روستاها در حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: ورود سرمایه گذاران تحت تاثیر تسهیلات اشتغال پایدار روستایی قرار دارد که باید مد نظر باشد. 

وی با بیان اینکه سرایان بیشترین نرخ بیکاری را در استان دارد گفت: اگر کمک فنی اعتباری برای ایجاد صنعت بزرگ در هر شهرستانی اختصاص یابد مسئله بیکاری جمع می شود.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فردوس هم بیشترین نرخ مهاجرت را دارد که قابل قبول نیست و نشان می دهد یک جای کار اشکال دارد.

انتهای پیام / ط ا

فردوس  بیشترین نرخ مهاجرت در استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.