سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت در بوشهر :

هیچ کشوری نمی‌تواند با منافع و مصالح ایران اسلامی شوخی کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سایه جانفشانی شهدا، دنیا می‌داند که ایران اسلامی سرزمینی نیست که بتوان با منافع و مصالح آن شوخی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید نمکی در پنجمین کنگره شهدای وزارت بهداشت در بوشهر افزود: در حالی که در زمان دفاع مقدس داشتن یک اسلحه معمولی آرزوی رزمندگان بود اکنون صد‌ها پایگاه شلیک موشک در کشور داریم اگر چه با هیچ جا سر جنک نداریم.

وی تصریح کرد: شهدا به آن‌هایی که خارج از سرزمین ما هستند، اعلام کردند که نمی‌توانند به ایران نگاه چپ کنند، زیرا دلیرمردان و شیرزنان ما اجازه نمی‌دهند که مصالح کشور به خظر بیفتد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به درس‌هایی که باید از شهدا آموخت، بیان کرد: مهمترین درسی که شهدا به ما آموختند، درس عشق بود، عشق به معبود که از معلم خود حضرت امام حسین (ع) آموخته بودند.

نمکی، دومین درس مکتب شهدا را حفظ عزت عنوان کرد و افزود: شهدا به ما یاد دادند که نباید هیچ گاه عزت را فدا کرد و نباید در مقابل ظلم و استبداد زانو زد.

وی سومین درس شهدا را خدمت به مردم در هر شرایطی دانست و ادامه داد: جامعه پزشکی برای خدمت به مردم از هیچ پدیده‌ای نمی‌هراسد و در هر شرایطی آماده‌ایم به مردم خدمت کنیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: نظام اسلامی با دعای خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران بیمه شده است و بر همین اساس نگرانی از تحریم‌ها نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز شهید را ستاره پرفروغ و بی غروب خانواده، دین، انقلاب و کشور خواند و گفت: شهید حیات عرشی را برای خود خریده است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری بااشاره به جایگاه والای شهدا، افزود: شهدا نزد خداوند روزی می‌گیرند و ملائک میزبان آنان هستند.

وی بیان کرد: شهید با شهادت خود برای کشور عزت و اقتدار می‌آفریند.

عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر هم با گرامیداشت یاد شهدا، از برگزار کنندگان مراسم قدردانی کرد.

همچنین مشاور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در امور ایثاگران گفت: در سال‌های دفاع مقدس ۳۰۰ هزار شهید تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی شده و در این میان ۱۶۴ خانواده داریم که چهار شهید، ۱۸۶ خانواده که سه شهید و ۷۰۰ خانواده داریم که سه شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند.

سید محمد هادی موسوی با اشاره به وجود ۱۸ هزار شهید ترور در کشور، بیان کرد: ۵۰۰ هزار جانباز به انقلاب تقدیم شده است.

وی تاکید کرد: امنیت و عظمت امروز ملت ایران اسلامی به پاس خون شهدا و ایثارگری جانبازانی است که در سال‌های دفاع مقدس حماسه آفریدند.

دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم شرحی از کارهای صورت گرفته برای برگزاری هر چه بهتر کنگره شهدای وزارت بهداشت ارائه کرد.

در این آیین افزون بر خواندن پیام آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، از خانواده معظم شهدا تجلیل و از کتاب «کبوتران حریم سلامت» و تمبر یادبود پنجمین کنگره شهدای وزارت بهداشت رونمایی شد.

وزارت بهداشت در دوران دفاع مقدس ۴۰۰ شهید و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هشت شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ک

پنجمین کنگره شهدای وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.