سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهرابی: فرمان کمیته داوران دست من افتاده، اما سیستم همان سیستم قبلی است

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: فرمان کمیته داوران دست من افتاده، اما سیستم همان سیستم قبلی است. به همین دلیل برنامه هایمان تغییر نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا سهرابی سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره انتقاد‌هایی که در روز‌های اخیر نسبت به انتخاب او به عنوان یکی از داوران فوتسالی برای سرپرستی کمیته داوران فدراسیون فوتبال مطرح شده است، بیان کرد: خیلی خوشحالم که به عنوان چهره‌ای فوتسالی شناخته می‌شوم و ۲ دوره حضور در جام جهانی، قضاوت دیدار رده بندی جام جهانی بین برزیل و ایتالیا، جام باشگاه‌ها و جام ملت‌های آسیا و جام ملت‌های اروپا را در کارنامه دارم، اما من تا سال ۸۵ داور لیگ برتر فوتبال بودم و پس از اینکه داور بین المللی شدم به قضاوت فوتسال روی آوردم.

او ادامه داد: شاید هیچکس در ایران اندازه من روی داوران فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال بانوان و آقایان مسلط نباشد. تمام داوران و امور داوری را به خوبی می‌شناسم. از زمان صفایی فراهانی در کمیته داوران هستم و در دوران ریاست منوچهر صالحی، ابراهیم میرزابیگی، غضبان، رضا غیاثی، مسعود عنایت با این کمیته همکاری کردم. از زمانی که ساختمان فدراسیون فوتبال در داوودیه و دبیرآن علی اکبر دانشور بود با کمیته داوران همکاری دارم.

سهرابی افزود: اکنون هم که ۲ سال است عضو کمیته داوران شده ام نوآوری‌های زیادی صورت گرفته است. این سیستم همچنان وجود دارد و قرار نیست چیزی تغییر کند. باید آرامش داوری را بیشتر کرده و فشار‌ها را کاهش بدهیم. در کمیته داوران تصمیم گیری‌ها شخصی نیست و جمعی تصمیم می‌گیریم. تلاش می‌کنیم آرامش بیشتری در داوری ایجاد شود.

سرپرست کمیته داوران درباره برنامه هایش برای کاهش اشتباهات داوران گفت: شاید فرمان هدایت داوری اکنون دست من باشد، اما سیستم همان سیستم قبلی است. برنامه‌های زیادی مانند تشکیل آکادمی داوران جوان و برگزاری اردو‌های آماده سازی برای داوران هر ۳ ماه یک بار باید اجرایی شود. تصمیم‌های خوبی در کمیته داوران اتخاذ شده و یک بار هم با روسای کمیته داوران هیئت‌های استانی جلسه‌ای برگزار کردیم که دیگر فرصتی برای تکرار آن به وجود نیامد. در اولین فرصت باید بار دیگر چنین کاری انجام بدهیم. برای ایجاد آرامش باید مانند لیگ فوتسال عمل کنیم. هرچند رقابت‌های پلی آف فوتسال خیلی سخت بود، اما اگر همان سیستم را در فوتبال اجرا کنیم اتفاق‌های خوبی می‌افتد.

سهرابی درباره برنامه‌های کمیته داوران برای اجرای VAR گفت: دوست داریم در داوری آسیا پیشرو باشیم. فیفا به ما اهمیت زیادی می‌دهد و مرتب درخواست‌های کمیته داوران ایران برای استفاده از VAR را بررسی می‌کند. به همین راحتی جواب درخواست‌های هر کشوری را نمی‌دهند، اما فیفا ایران را در آسیا کشور پیشرویی می‌بیند. با وجود مشکلات زیاد مالی، هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال حمایت خوبی از داوری انجام می‌دهد و امیدواریم شرایط استفاده از سیستم VAR را هم به دست آوریم.

سهرابی درباره اینکه چه زمانی سیستم آف لاین VAR در فوتبال ایران آنلاین می‌شود، گفت: در صورتی که پیر لوئیجی کولینا سیستم VAR را تائید کند از این سیستم به صورت ِآنلاین استفاده می‌کنیم.

او درباره شائباتی که درباره راغب نبودن برخی اعضای کمیته داوران برای انتخاب او به عنوان سرپرست این کمیته مطرح شده است، گفت: تمام اعضای کمیته و دپارتمان داوری از دوستان قدیمی ام هستند و حضور من در این کمیته هم با نظر هیئت رئیسه فدراسیون و تائید مهدی تاج بوده است. هیچ فردی هم تغییر نمی‌کند و حتی خود فریدون اصفهانیان همچنان عضو کمیته است.


بیشتر بخوانید:

مراسم بزرگداشت داوران لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شد

علت تغییر داور استقلال و الهلال عربستان چه بود؟

موافقت فیفا با راه اندازی کمک داور ویدیویی/ VAR به دربی نمی‌رسد


انتهای پیام/

اظهارات سهرابی در مراسم بزرگداشت از داوران لیگ برتر فوتبال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.