سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیاست‌های کلان نظام تامین اجتماعی اصلاح می‌شود

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: سیاست‌های کلان نظام تامین اجتماعی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است و با تصویب و اجرای آن بخش مهمی از مشکلات آن برطرف خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،رضا معینی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی تامین اجتماعی و کارفرمایان در یاسوج اظهار داشت: با تصویب این سیاست‌ها که هم اکنون در مرحله بررسی‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام است دیگر هیچ‌کس اجازه دست اندازی به منابع صندوق تامین اجتماعی را نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: در آینده‌ای نزدیک سیاست‌های کلان نظام تامین اجتماعی تصویب و تایید می‌شود و مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.
معینی بیان کرد: راه عبور از مشکلات در حوزه تولید و اشتغال، اعتماد به بخش خصوصی است که در بسیاری از موضوعات موفق‌تر از بخش‌های دولتی عمل می‌کند.

وی عنوان کرد: تامین اجتماعی یک سازمان مستقل و غیر دولتی است که بیش از ۵۰ درصد جمعیت بودجه کشور تحت پوشش آن هستند.

معینی بیان کرد: در گذشته نسبت پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی به ازای ۲۵ نفر حق بیمه یک نفر بازنشسته می‌شد که در حال حاضر تعداد خروجی‌های آن بسیار افزایش یافته است.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به بازنشستگی افراد در سنین پایین، تصریح کرد: در حال حاضر تامین اجتماعی به نقطه‌ای رسیده که با به صدا درآمدن زنگ خطر آن میزان ورودی بسیار کمتر شده است.

معینی گفت: جامعه برای پرورش یک مهندس یا متخصص هزینه زیادی پرداخت کرده است و نباید با قانون‌های غلط اجازه بازنشستگی در سن پایین داده شود.

وی اظهار داشت: سه چالش مهم کشور که مجلس، دولت و نظام درگیر آن هستند آب، محیط زیست و تامین اجتماعی است.
معینی با اشاره به حساسیت بیشتر سازمان تامین اجتماعی، افزود: این سازمان ۲ برابر یارانه دولت در ماه پرداختی دارد که تحصیل این منابع با زحمت فراوان توسط کارفرمایان به دست می‌آید.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی کشور بیان کرد: ۹۵ درصد کارفرمایان کشور در این شرایط سخت به تکالیف قانونی خود عمل می‌کنند که این عمل شایسته تقدیر است.

معینی ابراز داشت: توسعه و تامین اجتماعی با هم معنی پیدا می‌کنند و برای پویایی یک کشور باید کارآفرینان آن فعال باشند.
وی عنوان کرد: با خوب بودن شرایط کارفرما، تولید و اشتغال، وضعیت تامین اجتماعی مطلوب‌تر می‌شود.

معینی تصریح کرد: طی نشست‌هایی که هر ماه با تشکل‌های کارفرمایی برگزار می‌شود مشکلات آن‌ها احصا، دسته بندی و بسیاری از آن‌ها برطرف شدند.
وی گفت: یکی از خواسته‌های اصلی تشکل‌های کارفرمایی و اتاق بازرگانی احیای شورای عالی تامین اجتماعی و مشارکت در تصمیم گیری‌ها است.
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: با احیای شورای عالی تامین اجتماعی نظارت‌ها بیشتر و تصمیم گیری به صورت کارشناسی انجام می‌شود.

معینی اظهار داشت: برای رفع دغدغه‌های کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی این تعامل‌ها را به صورت مستمر ادامه می‌دهد.
وی افزود: برای اولین بار با حضور کارفرمایان بخشنامه‌های سازمان تامین اجتماعی بازنگری شد.

معینی بیان کرد: در راستای کم شدن مشکلات کارفرمایان، سازمان تامین اجتماعی با همه پیچیدگی‌های قانونی شورای تلقیح و روان سازی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها را تشکیل داد.

وی عنوان کرد: از سال ۹۸ سازمان تامین اجتماعی وظیفه دارد به صورت رایگان مشاوره کارگاهی به کارفرمایان بدهند.
در پایان این همایش از چهار کارفرمای برتر استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

انتهای پیام /ا 

اصلاح سیاست‌های کلان نظام تامین اجتماعی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.